خبر فوری

 
تأکید دهلی نو و پاریس بر حل مسئله اوکراین از طریق دیپلماسی
کد خبر :1654015685

17:08 1402/04/24


برچسب ها : امانوئل مکرون, پاریس, رئیس جمهور فرانسه, نارندرا مودی, نخست وزیر هند, هند و اوکراین, هند و فرانسه,

مقامات هند و فرانسه در دیدار روز گذشته خود بر لزوم حل مسئله اوکراین و پایان جنگ در این کشور از طریق راهکار دیپلماسی تأکید کردند.


پاریس: به گزارش راز نیوز| مقامات هند و فرانسه در دیدار روز گذشته خود بر لزوم حل مسئله اوکراین و پایان جنگ در این کشور از طریق راهکار دیپلماسی تأکید کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، نارندرا مودی نخست وزیر هند که در سفری رسمی به پاریس رفته است روز جمعه با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به دیدار و گفتگو پرداخت.

دو طرف در این دیدار پیرامون روابط دوجانبه و سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مقامات دو کشور همچنین تحولات مهم سیاسی امنیتی منطقه و جهان را نیز مورد بررسی قرار دادند.

وینه کوآترا معاون وزارت خارجه هند در این خصوص خبر داد: نارندرا مودی نخست وزیر هند و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در دیدار با یکدیگر در خصوص مناقشه روسیه-اوکراین و تأثیرات آن بر کشورهای در حال توسعه بحث و گفتگو نمودند.

وی افزود: نخست وزیر هند بزرگ‌ترین حامی حل مسئله اوکراین از طریق راهکار سیاسی است، مقامات دو کشور مواضع یکدیگر در قبال جنگ روسیه اوکراین را به خوبی درک می‌کنند، بر همین اساس در دیدارهای صورت گرفته میان مقامات هند و فرانسه در دو روز گذشته مسئله اوکراین و راهکار پایان این جنگ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون وزارت خارجه هند خاطرنشان کرد: 25 سال همکاری دیپلماتیک میان هند و فرانسه دستاوردهای زیادی به همراه داشته است، سفر نخست وزیر به فرانسه نقشه راه همکاری میان دو کشور برای 25 سال آینده را آماده کرده است.

وی تصریح کرد: همان گونه که همه شما می‌دانید هند و فرانسه بیست و پنجمین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک خود را جشن می‌گیرند، در طول 25 سال مشارکت دیپلماتیک میان هند و فرانسه ما به دستاوردهای مختلفی دست یافته‌ایم، هند برای نخستین مرتبه چشم انداز روابط خود با فرانسه را در سال 2047 میلادی ترسیم نموده است.

وی گفت: مقامات هند و فرانسه در ادامه این دیدار در خصوص چالش های امنیت غذایی و وضعیت نگران کننده فزاینده در زمینه تامین انرژی و افزایش سریع چالش های حفاظت از کودها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظر

 
1