خبر فوری

 
همکاری در بخش کشاورزی محور گفتگوی سفیر هلند با وزیر تجارت دولت موقت پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1652706172

15:40 1402/09/01


برچسب ها : ایالت پنجاب, پاکستان و هلند, دولت موقت, دیدار, روابط اقتصادی, روابط تجاری, سرمایه گذاری, سفیر هلند, وزیر تجارت پاکستان, کشاورزی,

سفیر هلند ظهر امروز در اسلام آباد با دکتر گوهر اعجاز وزیر تجارت، صنعت و تولید دولت موقت پاکستان به گفتگو و رایزنی پرداخت.


 

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | خانم هنی دی وریس سفیر هلند ظهر امروز در اسلام آباد با دکتر گوهر اعجاز وزیر تجارت، صنعت و تولید دولت موقت پاکستان به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این دیدار مقامات دو کشور بر لزوم توسعه روابط تجاری و اقتصادی میان پاکستان و هلند تاکید کردند و راه های گسترش همکاری در زمینه های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در آغاز این نشست، دکتر گوهر اعجاز وزیر تجارت، صنعت و تولید دولت موقت پاکستان بر افزایش روابط و ظرفیت های تجاری میان پاکستان و هلند تاکید کرد و گفت: هلند یکی از ده شریک بزرگ تجارت خارجی پاکستان است.

وی بر ظرفیت گسترده سرمایه گذاری در پاکستان اشاره کرد و از تجار هلندی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف پاکستان به ویژه فناوری اطلاعات، کشاورزی و معدن دعوت به عمل آورد.

دکتر اعجاز به 10 هزار جریب زمین قابل کشت در ایالت پنجاب اشاره کرد و نقش شورای تسهیل سرمایه گذاری ویژه در تسهیل سرمایه گذاری مستقیم خارجی را برجسته خواند.

وی تمایل خود را برای همکاری با هلند برای انتقال فناوری در حوزه کشاورزی ابراز کرد و افزود: در پاکستان در زمینه صادرات فناوری و فناوری اطلاعات، امکانات گسترده ای برای سرمایه گذاری وجود دارد.

وزیر تجارت با اشاره به تخصص هلند در زمینه انرژی بادی، به همکاری با مرکز ترویج واردات هلند (CBI) برای حمایت از صادرات محصولات کشاورزی به این کشور ابراز علاقه کرد و طرح ‌هایی را برای همکاری در زمینه انرژی بادی ترسیم نمود.

وی همچنین در پایان عرایض خود از هلند برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی در بندر کراچی دعوت کرد.

سفیر هلند به همین مناسبت با ابراز خرسندی از روابط تجاری قوی میان دو کشور به ویژه در بخش نساجی، از علاقه سرمایه گذاران هلندی به بخش دامپروری و کشاورزی در پاکستان خبر داد.

وی با تاکید بر امکان مشارکت در بخش کشاورزی، گفت: پاکستان دارای زمین های حاصل خیز و نیروی کار فراوان است که می توان از آنها استفاده کرد همچنین فرصت های اضافی برای توسعه تجارت را می توان از طریق استفاده از فناوری های جدید و مبادلات آموزشی به دست آورد.

ارسال نظر

 
1