خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد شهباز شریف با برجسته سازی این موضوع که کشور پاکستان با وجود چالش های مختلف، با عزت و احترام ویژه ای به میزبانی پناهجویان افغان پرداخته است، گفت: جامعه جهانی برای کاهش بار روی دوش پاکستان باتوجه به میزبانی تعداد کثیری از این پناهندگان و همچنین برای راه حلی پایدار در مورد این مسئله، اقدامی مسئولانه انجام دهد.

فیلیپو گراندی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان امروز با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه با اشاره به همکاری دیرینه پاکستان با اداره پناهجویان سازمان ملل، حمایت سازمان ملل متحد از پاکستان بابت میزبانی چهار دهه ای این کشور از پناهجویان افغان را مورد تمجید قرار داد .

نخست وزیر پاکستان از کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان خواست تا نقش خود را در ترویج یک راه حل پایدار برای مقابله با وضعیت پناهندگان افغان ایفا کند تا تلاش های پاکستان در این خصوص مثمر ثمر واقع شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه جامعه جهانی باید چالش های اجتماعی، اقتصادی و امنیتی پاکستان را در مورد بازگرداندن پناهجویان افغان به کشورشان در نظر بگیرد، افزود: بازگرداندن امن و آبرومندانه پناهندگان افغان از اولویت های اصلی دولت می باشد.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ضمن تشکر از پاکستان بابت میزبانی بی نظیر صد ها هزار پناهجوی افغان در طول چند دهه ی گذشته، تضمین داد که این نهاد برای برطرف کردن نیاز های ضروری پناهجویان افغان به همکاری با پاکستان ادامه خواهد داد.

ارسال نظر

 
1