خبر فوری

 
تعهد مقامات عالی پاکستان و چین برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در پاکستان
کد خبر :1649784434

10:57 1403/07/04


برچسب ها : بزرگراه ها, پاکستان و چین, پروژه سی پیک, پکن, حمل و نقل, روابط اقتصادی, روابط تجاری, سرمایه گذاری, سی پیک, عبدالعلیم خان, وزیر ارتباطات, وزیر ارتباطات پاکستان, کریدور اقتصادی,

عبدالعلیم خان وزیر ارتباطات، خصوصی سازی و سرمایه گذاری پاکستان برای شرکت در کنفرانس حمل و نقل بین المللی در چین به پکن سفر کرده است.


پکن: به گزارش راز نیوز | عبدالعلیم خان وزیر ارتباطات، خصوصی سازی و سرمایه گذاری پاکستان برای شرکت در کنفرانس حمل و نقل بین المللی در چین به پکن سفر کرده است.

وزیر ارتباطات، خصوصی سازی و سرمایه گذاری پاکستان در حاشیه کنفرانس حمل و نقل بین المللی با لی شیاپنگ وزیر حمل و نقل چین دیدار و گفتگو کرد.

مقامات پاکستان و چین بر توسعه همکاری برای تکمیل پروژه های ML-1، M-6 و M-9 تحت پروژه کریدور اقتصادی چین_پاکستان (سی پیک) توافق کردند تا همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور تقویت شود.

ضمن اینکه فاز دوم بزرگراه قره قروم در شمال پاکستان و ساخت بزرگراه کاغان ناران، جهل خند، تاپ بابوسر نیز ساخته و حلقه های مفقوده پروژه های CPEC که شامل بزرگراه سکر به حیدر آباد و کراچی می شود نیز تکمیل خواهد شد.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: هر دو وزیر در مورد 4 پروژه بزرگ که قرار است در پاکستان تکمیل شود، گفتگو کردند و به همین مناسب وزیر حمل و نقل چین علاقه عمیق خود را به سرمایه گذاری مشترک و همکاری برای این پروژه های مهم ابراز کرد.

در این نشست همچنین مشارکت عمومی، خصوصی و سایر روش های مالی مورد بحث قرار گرفت.

عبدالعلیم خان از همکاری چین تشکر و ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس بین المللی حمل و نقل منافع و توسعه بیشتری را برای پاکستان به ارمغان خواهد آورد.

در همین حال، لی شیاپنگ وزیر حمل و نقل چین همکاری کامل وزارت خود را با پاکستان در آینده نیز تضمین کرد.

در این نشست خلیل هاشمی سفیر پاکستان در چین به همراه افسران ارشد دو کشور نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1