خبر فوری

 
 
بررسی روابط عمیق تر با تمرکز بر سی پک طی دیدار سفیر ایران با فرماندار ایالت پنجاب
کد خبر :1649720368

16:15 1402/07/02


برچسب ها : پاکستان و ایران, تجارت, رضا امیری مقدم, روابط دوجانبه, سفیر ایران, سفیر ایران در پاکستان, سی پک, سی پیک, فرماندار ایالت پنجاب, محمد بلیغ الرحمن,

فرماندار ایالت پنجاب در دیدار با سفیر ایران در پاکستان، تعهد پاکستان را برای تقویت روابط تجاری با کشورهای دوست در راستای توسعه اقتصادی متقابل اعلام کرد.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| رضا امیری مقدم سفیر ایران در پاکستان روز شنبه 1 مهر با حضور در ساختمان فرمانداری ایالت پنجاب، با فرماندار بلیغ الرحمان دیدار کرد که در این بین در مورد تعمیق روابط دوجانبه با تمرکز بر سی پک مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار گسترش روابط دوجانبه در زمینه های آموزشی، فرهنگی و تجاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار پنجاب در این بین گفت: ایران یک کشور اسلامی برادر است و روابط دو کشور مبتنی بر تاریخ کهن، احترام متقابل و همکاری‌های دوجانبه است.  پاکستان فعالانه برای تقویت روابط تجاری خود با کشورهای دوست تلاش می کند تا آنها بتوانند از تجربیات یکدیگر در روند توسعه اقتصادی بهره ببرند.

وی گفت: فرصت های زیادی برای افزایش همکاری های دوجانبه میان پاکستان و ایران در زمینه های تجاری، گردشگری، فرهنگی و آموزشی وجود دارد. محصولات نساجی پاکستان به دلیل کیفیت بالا در سراسر جهان شناخته شده است، در حالی که برنج پاکستانی و سایر محصولات کشاورزی نیز به دلیل کیفیت بالا در جهان بسیار محبوب هستند.

بلیغ الرحمان گفت: محصولات نساجی پاکستان قابل صادرات به ایران است. تسهیلات سرمایه گذاری مستقیم خارجی در مناطق فرآوری صادراتی که تحت سی پک ایجاد شده اند به سرمایه گذاران خارجی ارائه می شود. صنعتگران ایرانی می توانند در این مناطق صادراتی سرمایه گذاری کنند. دو کشور علاوه بر فرهنگ مشترک، در ادبیات نیز ارزش های مشترکی دارند. وی افزود: مردم ایران علامه اقبال را دوست دارند و به آن احترام می گذارند در حالی که سخنان جلال الدین رومی مایه هدایت همه است.

فرماندار ایالت پنجاب در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه تبادل هیئت‌های متشکل از کارشناسان آموزش و پرورش و دانشجویان در دانشگاه‌های یکدیگر باعث تقویت ارتباط مردم با مردم می‌شود، افزود: به عنوان رئیس دانشگاه از دانشجویان ایران برای تحصیل در دانشگاه های پاکستان دعوت می کنیم، ضمن اینکه باید برای دانشجویان پاکستانی نیز فرصت تحصیل در دانشگاه های ایران فراهم شود.  باعث خوشحالی است که تجارت مبادله ای از گذشته اخیر ترویج یافته است. رئیس جمهور ایران خود به همراه نخست وزیر پاکستان به مرز آمدند و از بازارها بازدید کردند که این امر پیام خوبی را به مردم دو کشور مخابره کرد.

رضا امیری مقدم سفیر ایران با بیان اینکه ایران روابط نزدیک و صمیمانه ای با پاکستان دارد، تصریح داشت که سی پک پروژه خوبی است و این پروژه نیاز انرژی پاکستان را تامین می کند. وی پیشنهاد همکاری ایران در حوزه انرژی را داد و بر گسترش همکاری ها در حوزه رسانه تاکید کرد.

وی افزود: ایران یکی از بهترین کشورهای دنیا در پیوند اعضا است. پاکستان و ایران می توانند روابط خود را از طریق گردشگری پزشکی و غیره تقویت کنند. وی بر عزم خود برای ارتقای روابط تجاری، گردشگری و فرهنگی میان دوکشور تاکید کرد.  

ارسال نظر

 
1