خبر فوری

 
 
رایزنی تلفنی وزرای خارجه پاکستان و ایران همزمان با اوج گیری نارضایتی اسلام‌آباد از حمله به جیش العدل در خاک پاکستان
کد خبر :1649590239

08:41 1402/10/28


برچسب ها : پاکستان و ایران, تماس تلفنی, دکتر حسین امیرعبداللهیان, روابط دوجانبه, گفتگوی تلفنی, وزیر امور خارجه ایران, وزیر امور خارجه پاکستان,

پس از تشدید نارضایتی اسلام‌آباد از حمله ایران به محل استقرار نیروهای جیش العدل در خاک پاکستان، شب گذشته (شب 28 دی) وزرای خارجه دو کشور طی تماس تلفنی در این رابطه تبادل نظر انجام دادند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران طی تماس تلفنی با جلیل عباس جیلانی همتای پاکستانی خود گفت و گو کرد.

براساس جزئیات منتشر شده از این گفتگوی تلفنی، جلیل عباس جیلانی با تاکید بر اینکه حمله ایران به خاک پاکستان در تاریخ 26 دی ماه نه تنها نقض شدید حاکمیت پاکستان است، بلکه نقض قوانین بین المللی و روح روابط دوجانبه پاکستان و ایران می باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان با محکوم کردن این حمله، افزود: این اقدام باعث وارد آمدن خسارت جدی به روابط دو طرفه پاکستان و ایران شده است. پاکستان این حق را برای خود محفوظ می دارد که به این اقدام تحریک آمیز پاسخ دهد.

وی با تاکید بر این امر که تروریسم یک خطر مشترک برای منطقه است و برای مقابله با این معضل به تلاش های هماهنگ نیاز است، گفت: اقدامات یکجانبه می تواند منجر به خسارت به صلح و ثبات منطقه ای شود . هیچ کشوری در منطقه نباید در این مسیر خطرناک گام بردارد.

امیر عبداللهیان در این تماس تلفنی اظهار داشت: به تمامیت ارضی و حاکمیت پاکستان احترام می گذاریم. 

بخوانید: تشدید تنش میان دو کشور همسایه: پاکستان از اخراج سفیر ایران و بازگرداندن سفیر خود از تهران خبر داد

ارسال نظر

 
1