خبر فوری

 
نشست مشترک مطبوعاتی احزاب شیعه و سنی با حزب تحریک انصاف
کد خبر :1648866544

15:58 1402/11/30


برچسب ها : MWM, PTI, انتخابات, انتخابات پارلمانی, پاکستان, تفرقه گرایی, حزب تحریک انصاف پاکستان, حزب مجلس وحدت مسلمین, حزب مسلم لیگ ن, رئیس شورای اتحاد سنی,

نشست خبری مشترک رهبران احزاب سیاسی-مذهبی مجلس وحدت مسلمین و شورای اتحاد اهل سنت به همراه تحریک انصاف برگزار شد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| ساعت 15:15 امروز دوشنبه (30 بهمن) نشست مشترک خبری حزب تحریک انصاف با احزاب سیاسی-مذهبی مجلس وحدت مسلمین MWM و شورای اتحاد اهل سنت SIC با حضور رهبران سه حزب برگزار شد.

وکیل گوهر رهبر حزب تحریک انصاف PTI در این نشست خبری مشترک با بیان اینکه ما موفق به کسب 180 کرسی در مجلس ملی شده ایم و نامزدهای انتخاباتی PTI در سراسر کشور درخشیدند، گفت: نامزدهای ما در مجالس ملی و محلی ایالات پنجاب و خیبرپختون‌خوا، به شورای اتحاد اهل سنت ملحق می شوند و این اتحاد برای کشور است.

وی افزود: تقاضای کرسی های ویژه در کمیسیون انتخابات را ثبت خواهیم کرد و امروز اسناد الحاق نامزدان را به کمیسیون انتخابات ارائه می کنیم.

عمر ایوب نامزد کرسی نخست وزیری از حزب تحریک انصاف

عمر ایوب خان از رهبران تحریک انصاف با تاکید بر اینکه به محض تشکیل حکومت اقدامات لازم برای آزادی عمران خان را انجام خواهد داد، هدف از الحاق به شورای اتحاد اهل سنت را دستیابی به کرسی های ویژه عنوان کرد و با بیان اینکه ما درحال ملحق شدن به شورای اتحاد اهل سنت هستیم، گفت: ما در مجلس ملی 180 کرسی داریم.

وی تصریح داشت : کلمه ای برای قدردانی از مجلس وحدت مسلمین MWM برای حمایت آن از تحریک انصاف، ندارم؛ من عمیقا از MWM سپاسگذارم، مجلس وحدت مسلمین همواره از بنیانگذار PTI حمایت کرده است.

رهبر حزب تحریک انصاف گفت که ماموریت ما با تقلب در انتخابات ربوده شد و جنبش ملی متحد پاکستان MQM هم مأموریت ما را در سند و کراچی خراب کرده است، از طرفی فرم 47 نامزدهای ما را دستکاری کرده اند.

ما مخالف تفرقه گرایی هستیم

عمر ایوب در ادامه سخنان خود اظهار داشت که ما به دنبال اتحاد در پاکستان هستیم نه تفرقه گرایی، ما مخالف تفرقه گرایی هستیم.

وی در پاسخ به سوال مطرح شده از سوی یک خبرنگار، بیان داشت: ارتش از ما است و ما نیز برای ارتش هستیم و ارتش قوی برای دفاع از کشور بسیار مهم است.

حجت الاسلام ناصر عباس رهبر مجلس وحدت مسلمین MWM

 حجت الاسلام ناصر عباس در سخنانی با بیان اینکه ما سربار تحریک انصاف نخواهیم بود بلکه باری را از دوش آنها خواهیم برداشت، افزود: تحریک انصاف در مورد پیوستن به شورای اتحاد اهل سنت تصمیم بسیار درستی را گرفت و ما از این اتحاد هیچگونه نگرانی نداریم و خوشحال هستیم.

ما با همکاری یکدیگر برای سربلندی این کشور تلاش خواهیم کرد و ان شاء الله پاکستان و مردم آن پیروز می شوند. شکست خورده ها در 8 فوریه در آینده نیز شکست خواهند خورد و تحریک انصاف نمونه ای از مبارزه پایدار را به تصویر کشید.

رهبر مجلس وحدت مسلمین در ادامه ضمن انتقاد از هیئت حاکمه نظامی و رویه آن، گفت: با استفاده از روشی نامشروع، انتخابات را به تاخیر انداختند و شامگاه 8 فوریه، شب دستکاری و تقلب بود. انتخابات برای نجات از بحران می باشد نه برای ایجاد یک بحرانی جدید.

بخوانید: عقب نشینی حزب تحریک انصاف از اتحاد با حزب شیعه

حامد رضا رهبر شورای اتحاد اهل سنت

حامد رضا در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک ضمن تشکر عمیق خود از بنیانگذار تحریک انصاف (عمران خان)، بیان کرد که ائتلاف ما با تحریک انصاف جدید نیست بلکه این اتحاد قدمتی 7 الی 8 ساله دارد. اتحاد ما با حزب تحریک انصاف بدون قید و شرط است، سیاست گذار حزب تحریک انصاف خواهد بود، ما نظام مصطفی را در کشور می خواهیم.

وی گفت: ما به صلح اعتقاد داریم، ما به مبارزه مسلحانه اعتقادی نداریم درحالیکه حزب مسلم لیگ (ن) تفرقه گرایی را ترویج می کند.

ارسال نظر

 
1