خبر فوری

 
ادعای مقامات یونان مبنی بر دستگیری دو تبعه پاکستانی وابسته به ایران به اتهام تلاش برای حمله به اتباع رژیم صهیونیستی
کد خبر :1648541362

16:15 1402/01/09


برچسب ها : آتن, اسرائیل, بنیامین نتانیاهو, پاکستان و یونان, پاکستانی های مقیم خارج, پلیس یونان, دولت یونان, رژیم صهیونیستی, شهروندان پاکستانی, موساد, نخست وزیر رژیم صهیونیستی,

مقامات یونان روز سه شنبه هشتم فروردین ماه از دستگیری دو پاکستانی وابسته به ایران به اتهام طرح ریزی عملیات حمله به اتباع اسرائیلی در آتن خبر دادند.


آتن: به گزارش راز نیوز| مقامات یونان روز سه شنبه هشتم فروردین ماه از دستگیری دو پاکستانی وابسته به ایران به اتهام طرح ریزی عملیات حمله به اتباع اسرائیلی در آتن خبر دادند.

بر اساس جزئیات اعلام شده، مقامات یونان مدعی شدند دو شهروند پاکستانی 27 و ۲۹ساله مقیم ایران که قصد داشتند اماکن وابسته به اتباع اسرائیلی را هدف حمله قرار دادند پیش از انجام عملیات شناسایی و دستگیر شدند.

به گفته حکام آتن در عملیات صورت گرفته برای دستگیری این دو تبعه پاکستانی، یک شبکه تروریستی که اهداف خود و نحوه انجام عملیات را از پیش تعیین و طرح ریزی کرده بود نیز شناسایی و منهدم گردید.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نقل از آژانس امنیتی این کشور مدعی شد: یک شبکه اطلاعاتی مرتبط با ایران و تمامی روش‌های فعالیتی آن، پس از انجام تحقیقات گسترده با همکاری موساد منهدم گردید.

سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) نیز در بیانیه‌ای از خنثی کردن طرح به اصطلاح تروریستی در آتن یونان و بازداشت دو شهروند پاکستانی که بخشی از شبکه وسیع‌تر ایرانی بودند خبر داد.

طبق ادعای موساد این دو شهروند پاکستانی که اصالتاً از اهالی ایالت پنجاب هستند، طی سال‌های اخیر در شهرهای زاکینتوس و اسپارت یونان سکونت داشتند، گرداننده این افراد نیز یک شخص پاکستانی اهل پنجاب است که در حال حاضر در تهران مقیم است.

این دو فرد بازداشت شده با گرداننده خود در ایران در تماس بوده و هدف آن انجام عملیات علیه اتباع اسرائیلی در آتن بود.

به ادعای رسانه‌های یونانی این افراد قصد هدف قرار دادن یک کنیسه یهودی در مرکز آتن را داشتند که به عنوان یک رستوران نیز فعالیت می‌کند.

از سوی دیگر کنستانتینا دیموگلیدو سخنگوی پلیس یونان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: مغز متفکر این شبکه یک تبعه پاکستانی است که خارج از اروپا سکونت دارد.

خبرگزاری فرانسه همچنین به نقل از یک مقام پلیس که خواست نامش فاش نشود خبر داد: فرد مذکور در ایران مقیم است.

علاوه بر این در بیانیه پلیس یونان آمده است: یک شبکه تروریستی که قصد انجام عملیات های خرابکارانه در خاک یونان از خارج از کشور را داشت، پس از اقدامات مشترک و هماهنگ پلیس یونان و سرویس اطلاعات ملی منهدم گردید.

ارسال نظر

 
1