خبر فوری

 

باکو: به گزارش راز نیوز | ژنرال ساحر شمشاد میرزا رئیس کمیته مشترک رؤسای ستاد ارتش پاکستان طی سفر به باکو با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

الهام علی اف ضمن استقبال از رئیس کمیته مشترک رؤسای ستاد ارتش پاکستان  بیان کرد: سفر ژنرال ساحر شمشاد میرزا فرصت مناسبی را برای بررسی بیشتر مشارکت ها و همکاری های قوی در دفاع و سایر زمینه ها بین دو کشور فراهم می آورد.

وی تأکید کرد که سفر اخیر دولتی وی به پاکستان بسیار موفق و سازنده بوده و به ارتقای روابط دوستانه و برادرانه به سطح بالاتر کمک کرده است.

رئیس جمهور آذربایجان خاطرنشان کرد: هر دو کشور همواره در زمینه تمامیت ارضی و حاکمیت از یکدیگر حمایت کرده اند و به این حمایت ادامه خواهند داد.

وی در بحث همکاری های دفاعی با خرسندی از گنجاندن اخیر جنگنده های JF-17C نیروی هوایی پاکستان در ناوگان هوایی آذربایجان یاد کرد و اظهار داشت که این هواپیماها جزو بهترین جنگنده های جهان هستند و این رویداد نشانگر تقویت بیشتر همکاری ها در حوزه دفاع و صنعت دفاعی میان دو کشور است.

الهام علی اف ابراز اطمینان کرد: همکاری های گسترده در صنایع دفاعی از جمله در تولید، سرمایه گذاری و فناوری نتایج موفقیت آمیزی را به همراه خواهد داشت.

در ادامه همچنین ژنرال ساحر شمشاد میرزا سلام رئیس جمهور آصف علی زرداری و نخست وزیر محمد شهباز شریف و همچنین بهترین آرزوهای مردم پاکستان را برای رهبر جمهوری آذربایجان ابلاغ کرد.

شمشاد میرزا بر اهمیت پیروزی الهام علی اف در انتخابات ریاست جمهوری و موفقیت حزب حاکم آذربایجان نوین در انتخابات پارلمانی تاکید کرد و گفت که رئیس جمهور فعلی جانشین سیاست های خردمندانه حیدر علی اف رهبر ملی است.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت در کشور آذربایجان از جمله در زمینه رشد سریع تولید ناخالص داخلی و بهبود رفاه مردم بی نظیر است.

رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان با تاکید بر اهمیت پیروزی آذربایجان در جنگ میهنی، خاطرنشان کرد: نگاه این کشور به سربازان و افسران، ارتقای تولید داخلی، مجموعه صنایع دفاعی در دوران جنگ و اجرای استراتژی پیشگیرانه در دفاع، سیگنال روشنی را به جهانیان ارسال می کند که آذربایجان بر اهداف خود متمرکز است و به سمت جلو حرکت می کند.

وی با اشاره به اینکه فرآیندهای توسعه در آذربایجان نمونه است، خاطرنشان کرد: روابط برادرانه پاکستان با آذربایجان مبتنی بر اعتماد متقابل، صمیمیت، همکاری و مبانی فرهنگی است.

ژنرال ساحر شمشاد میرزا در پایان این نشست تصریح کرد: همانطور که آذربایجان در موضوع کشمیر در کنار پاکستان است، پاکستان نیز در موضوع ارمنستان در کنار آذربایجان خواهد ایستاد.

ارسال نظر

 
1