خبر فوری

 
بی ال ای: در حمله سامی سه نظامی دشمن به همراه یک فدایی بلوچ کشته شدند
کد خبر :1639729188

10:26 1403/05/05


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, تجزیه طلب, جیئند بلوچ, شهرستان کیچ, گروه های مسلح بلوچ,

ارتش آزادی بخش بلوچ از سازمان های تجزیه طلب مسلح بلوچ طی بیانیه ای از کشته شدن 3 نظامی پاکستانی به همراه یکی از اعضای گروه خود در درگیری منطقه سامی خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| ارتش آزادی بخش بلوچ از سازمان های تجزیه طلب مسلح بلوچ طی بیانیه ای از کشته شدن 3 نظامی پاکستانی به همراه یکی از اعضای گروه خود در درگیری منطقه سامی خبر داد.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در این بیانیه اظهار داشت: فدائیان بلوچ ما مورخه 23 ژوئیه یک پاسگاه ارتش اشغالگر پاکستانی واقع در منطقه گیشکور از توابع بخش سامی شهرستان کیچ را هدف حمله قرار دادند، همزمان با این حمله یک تیم دیگر از فدائیان بلوچ ما تاسیسات و ماشین آلات شرکت استخراجی واقع در نزدیکی اردوگاه ارتش دشمن را نیز منهدم نمودند.

سخنگوی بی ال ای گفت: در جریان درگیری با ارتش اشغالگر پاکستانی، یکی از فدائیان ما به نام علی جان بلوچ ملقب به کریم فرزند کمال به دلیل اصابت خمپاره به شهادت رسید. علی جان اهل منطقه سامی شهر تربت بود و در آن هنگام به عنوان فرمانده تیم گشت در حال انجام وظیفه بود. وی در جبهه های مختلف علیه دشمن در مناطق زامران، بلیده، کلبر، سامی و تربت مشارکت داشت و روایت های زیادی از شجاعت و دلیری را در این مبارزات به یادگار گذاشت.

وی خاطرنشان کرد: علی جان ملقب به کریم که خود را برای آزادی ملی بلوچ وقف نموده بود از سال 2018 میلادی به یکی از گروه های همکار ما پیوست و جبهه کوهستانی را به دست گرفت، وی در سال 2020 میلادی به عضویت ارتش آزادی بخش بلوچ درآمد، شهید علی جان همواره با اذیت و آزار ارتش اشغالگر مواجه بود، اما علی رغم آن علی جان دست از نظریه های آزادی خود دست برنداشت.

وی گفت: ارتش آزادی بخش بلوچ این جان فشانی عظیم علی جان را پاس می دارد و بر عزم خود تاکید می کند که دیر یا زود رسالت عظیم شهدا را به عرصه تکمیل برساند.

ارسال نظر

 
1