خبر فوری

 

دبی: به گزارش راز نیوز | رهبران پاکستان و استونی بر اهمیت تعاملات و گفتگوهای منظم در سطوح عالی برای توسعه بیشتر روابط دوجانبه تاکید کردند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، انوار الحق کاکر نخست وزیر موقت پاکستان در حاشیه اجلاس جهانی آب و هوا در دبی با کایا کالاس نخست وزیر استونی دیدار و رایزنی کرد.

در این نشست دو نخست وزیر موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله در مورد اهمیت فناوری دیجیتال و هوش مصنوعی در رفع ناامنی غذایی و افزایش بهره وری کشاورزی بحث و تبادل نظر کردند.

در همین حال، انوار الحق کاکر بر اهمیت تقویت روابط اقتصادی سودمند دوجانبه تاکید کرد و گفت: پاکستان خواستار ارتقای روابط و همکاری دوجانبه با استونی، به ویژه در عرصه های تجارت، سرمایه گذاری، آموزش عالی و فناوری اطلاعات می باشد.

وی ضمن قدردانی از فعال شدن صندوق ضرر و زیان، بر لزوم اتخاذ تدابیر مشخص برای جلوگیری از اثرات مضر تغییرات آب و هوایی تاکید کرد.

کایا کالاس نخست وزیر استونی از امضای کنوانسیون مالیات مضاعف بین دو طرف استقبال و با آن موافقت کرد و گفت: تغییرات آب و هوایی یک موضوع نگران کننده جهانی است و باید به صورت جمعی حل شود.

در این دیدار همچنین توافق شد همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف همکاری از جمله موسسات آموزشی افزایش یابد.

رهبران دو کشور در پایان این نشست، در مورد نیاز به همکاری برای مقابله با چالش های مشترک مانند تغییرات اقلیمی و امنیت غذایی توافق کردند.

ارسال نظر

 
1