خبر فوری

 
دیدار نایب رئیس مجلس ملی پاکستان با مقامات اندونزی، بورکینافاسو و قطر طی سفر به الجزایر
کد خبر :1637761274

15:37 1401/11/10


برچسب ها : اتحادیه بین المجالس, الجزایر, پاکستان و اتحادیه بین المجالس, پاکستان و الجزایر, پاکستان و بورکینافاسو, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, پاکستان و قطر, پاکستان و مالزی, دیدار, زاهد اکرم درانی, نایب رئیس مجلس ملی پاکستان,

زاهد اکرم درانی نایب رئیس مجلس ملی پاکستان طی سفر به الجزایر در حاشیه کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی (PUIC) با همتای مالزیایی، بورکینافاسویی و قطری خود در الجزیره دیدار و گفتگو کرد.


 

الجزیره: به گزارش راز نیوز | زاهد اکرم درانی نایب رئیس مجلس ملی پاکستان طی سفر به الجزایر در حاشیه کنفرانس اتحادیه بین المجالس سازمان همکاری اسلامی (PUIC) با همتای اندونزیایی، بورکینافاسویی و قطری خود در الجزیره دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدارها، موضوعات مهم منطقه ای و جهانی از جمله ارتقای همکاری های دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین حال، زاهد اکرم درانی بر گسترش روابط پارلمانی میان کشورها جهت توسعه روابط دوجانبه تاکید کرد و گفت: پاکستان برای روابط خود با کشورهای دوست و همسایه ارزش بسیاری قائل است

وی در ادامه بر هدف پاکستان مبنی بر توسعه و شکوفایی در منطقه اشاره کرد و افزود: پاکستان خدمات ارزنده ای برای برقراری صلح در منطقه ارائه نموده و همچنین پاکستان خواهان صلح پایدار در منطقه و راه حل مسالمت آمیز برای کشمیر، فلسطین و سایر درگیری ها در سراسر دنیا است.

وی بر اقدامات تروریستی دولت اشغالگر هند در منطقه جامو و کشمیر اشاره و بر ایفای نقش جامعه بین المللی در بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در خصوص مناقشه کشمیر و فلسطین تاکید نمود و بیان کرد: جنایات حقوق بشر در کشمیر اشغالی یک علامت سوال برای سازمان های بین المللی حقوق بشر است.

معاون رئیس مجلس اندونزی، بورکینافاسو و قطر پس از تایید سخنان زاهد اکرم درانی، پاکستان را کشوری مهم در منطقه توصیف نموده و بیان کردند: کشورهای دوست و همسایه برای روابط هود با پاکستان ارزش بسیاری قائل اند.

ایشان با ابراز تاسف از تلفات جانی و مالی ناشی از تغییرات اقلیمی در پاکستان، افزودند: اندونزیا، بورکینافاسو و قطر در هر ختی و مشکلی از حمایت خود از پاکستان دست بر نخواهند داشت.

همچنین در پایان این نشست ها بر ضرورت توسعه همکاری های چندجانبه در بخش های مختلف تاکید شد.

ارسال نظر

 
1