خبر فوری

 
 
تاکید رئیس مجلس سنای پاکستان بر اهمیت تعاملات سطح بالا در پیشبرد همکاری‌های منطقه‌ای و روابط دوجانبه تهران-اسلام‌آباد
کد خبر :1635498840

19:07 1403/02/03


برچسب ها : ابراهیم رئیسی, اسلام آباد, پاکستان و ایران, تهران, رئیس جمهور ایران, رئیس مجلس سنای پاکستان, یوسف رضا گیلانی,

یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان امروز در دیدار با دکتر ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه، بر اهمیت تعاملات سطح بالا در پیشبرد همکاری‌های منطقه‌ای و روابط دوجانبه تاکید کرد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان امروز  ضمن خوشامدگویی به ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه در پاکستان، بر اهمیت تعاملات سطح بالا در پیشبرد همکاری‌های منطقه‌ای و روابط دوجانبه تاکید کرد.

رئیس مجلس سنا در این دیدار با مطرح کردن روابط عمیق تاریخی خانواده خود و ایران که به جدش غوث الاعظم برمی‌گردد و سفرهای گذشته خود به ایران، بر لزوم رایزنی جهت تعمیق مناسبات میان دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران اولین کشوری بود که در سال 1947 میلادی پاکستان را به رسمیت شناخت که این امر بر مستحکم تر شدن روابط دو طرف تاثیر گزار بود.

رئیس مجلس سنا گیلانی با تاکید مجدد بر روابط صمیمانه پایدار میان پاکستان و ایران، روابط قوی دوجانبه مبتنی بر ارزش‌های مشترک و میراث فرهنگی را که به عنوان بستر سیاست خارجی و کمک به ثبات و شکوفایی منطقه است را مورد تجلیل قرار داد.

گیلانی با ابراز تعهد به افزایش همکاری پارلمانی، بر لزوم تعامل بیشتر بین مجالس دو کشور و برنامه های مبادله با هدف تقویت ظرفیت و تخصص کارکنان پارلمان تاکید کرد.

وی با نگرانی از تحولات اخیر در کشمیر تحت اشغال هند، بر وضعیت ناآرام تاکید و از حمایت مستمر ایران از آرمان عادلانه مردم کشمیر قدردانی کرد.

رئیس مجلس سنای پاکستان با اشاره به پتانسیل افزایش همکاری و ارتباط فی‌مابین، فرصت‌های موجود در بخش‌های مختلف را که می‌تواند به نفع هر دو کشور باشد را مطرح کرد.

مقامات دو کشور بر اهمیت تلاش‌های مشترک در رسیدگی به چالش‌های امنیتی منطقه‌ای از جمله مبارزه با تروریسم و امنیت مرزی، و بر تعهد خود به گفت‌وگو و همکاری برای حفظ صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

هر دو رهبر نسبت به آینده روابط پاکستان و ایران ابراز خوش بینی کرده و تعهد خود برای تقویت بیشتر همکاری ها در مورد مسائل منطقه ای و جهانی مورد علاقه دوجانبه را ابراز داشتند.

ارسال نظر

 
1