خبر فوری

 

 

کابل: به گزارش راز نیوز | مقامات پاکستان و طالبان افغانستان در یک نشست دیپلماتیک در سطح عالی، با یکدیگر گفتگو و رایزنی کردند.

بر اساس جزئیات، عبید الرحمان نظامانی سفیر پاکستان در کابل با امیرخان متقی وزیر امور خارجه امارت اسلامی (طالبان افغانستان) به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این دیدار، مقامات دو کشور طیف گسترده‌ای از روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور همسایه پاکستان و افغانستان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

امیرخان متقی در آغاز سخنان خود با تأکید بر حرکت جمعی منطقه به سمت تعامل مثبت با افغانستان، ثبات این کشور را به عنوان یک کاتالیزور برای ابتکارات منطقه‌ای و توسعه همه‌جانبه عنوان کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد دولت تازه منصوب شده پاکستان برای تقویت روابط دوجانبه در راستای رویکرد سیاستی سازنده، گام‌های سازنده‌ای بردارد.

در همین حال، عبید الرحمان نظامانی به نوبه خود، روابط دو کشور را بسیار ارزشمند توصیف کرد و به دیدگاه دولت جدید برای تقویت روابط دوجانبه و تعهد آن به تلاش‌های مشترک برای مقابله با چالش‌های موجود میان دو کشور اشاره نمود.

طرفین همچنین بر اهمیت تسهیل تردد مسافران، بیماران و کالاها از طریق گذرگاه مرزی پاکستان - افغانستان و افزایش همکاری در این زمینه‌ها تأکید کردند.

این نشست بیانگر تعهد مجدد پاکستان و افغانستان برای تقویت روابط نزدیک‌تر و رسیدگی به نگرانی‌های مشترک برای بهبود منطقه است.

ارسال نظر

 
1