خبر فوری

 
 
دستگیری 200 نفر از اعضای تحریک طالبان پاکستان توسط دولت طالبان افغانستان
کد خبر :1632746772

10:34 1402/07/07


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, چترال, دستگیری تروریست ها, دولت افغانستان, طالبان افغانستان,

مقامات طالبان افغانستان از بازداشت 200 نفر از اعضای گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در راستای مقابله با فعالیت‌های تروریستی در افغانستان خبر دادند.


کابل: به گزارش راز نیوز| مقامات طالبان افغانستان از بازداشت 200 نفر از اعضای گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در راستای مقابله با فعالیت‌های تروریستی در افغانستان خبر دادند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، رسانه صدای آمریکا به نقل از مقامات آگاه پاکستانی خبر داد طالبان افغانستان در راستای انجام اقدامات مؤثر برای ریشه کن کردن تروریسم، تعداد 200 شبه نظامی که در حملات سنگین تروریستی علیه خاک پاکستان نقش داشتند را دستگیر کرده است.

گفتنی است این جزئیات در زمان دیدار مقامات دو کشور در جریان سفر هیئت عالی رتبه پاکستان به کابل در اختیار مقامات اسلام آباد قرار گرفته است.

یک مقام آگاه پاکستانی که خواست نامش فاش نشود در این خصوص گفت: طالبان افغانستان 200 نفر از شبه نظامیان تحریک طالبان پاکستان را در حین بازگشت از حمله چترال دستگیر کرده است و اکنون تمامی آنان در زندان به سر می‌برند.

وی افزود: روند انتقال اعضای تحریک طالبان پاکستان به مناطقی دور از مرزهای مشترک پاکستان و افغانستان از سوی مقامات کابل ادامه دارد، ما پیش از هرگونه نتیجه گیری از این اقدام باید تأثیرات آن را ارزیابی کنیم، مقامات کابل نیازمند زمان برای تقویت این اقدامات هستند.

لازم به ذکر است دو هفته پیش از سفر هیئت عالی رتبه پاکستانی به کابل، تعداد وسیعی از شبه نظامیان تحریک طالبان دو پاسگاه نیروهای امنیتی پاکستان در شهرستان چترال واقع در نزدیکی مرزهای شمالی پاکستان را هدف حمله قرار دادند.

در این حمله که در 15 شهریور ماه سال جاری به وقوع پیوست چهار نظامی پاکستانی جان باخته و 12 تن از مهاجمان نیز به درک واصل شدند، بعدها مسئولیت این حمله از سوی تحریک طالبان پاکستان بر عهده گرفته شد.

به دنبال وقوع این حمله سنگین از سوی عناصر تروریستی تحریک طالبان، مقامات پاکستان مدعی شدند ده‌ها نفر از جنگجویان افغانی تبار در این حمله مشارکت داشتند و ما برای انجام اقدامات فوری علیه این افراد تمامی شواهد و مستندات را در اختیار مقامات کابل قرار داده‌ایم.

پس از آن تحریک طالبان پاکستان در بیانیه‌ای پذیرش جنگجویان افغان را ممنوع اعلام کرد که به نظر می‌رسد این تصمیم تحریک طالبان در نتیجه فشار دولت طالبان اتخاذ شده است.

بخوانید: دستگیری هفتاد عضو تحریک طالبان پاکستان دخیل در حمله چترال توسط دولت کابل
 

ارسال نظر

 
1