خبر فوری

 
نمایشی دیگر توسط آژانس های اطلاعاتی پاکستان، نشان دادن فرد مفقود شده به عنوان تروریست بازداشتی
کد خبر :1632485114

12:05 1402/11/01


برچسب ها : CTD, افراد ربوده شده شیعه, تیپ زینبیون, دایره مبارزه با تروریسم, شیعه, شیعیان پاکستان, کراچی,

دایره مبارزه با تروریسم کراچی در سناریوی ساختگی دیگر، یکی از افراد شیعه که یکسال قبل توسط نهادهای امنیتی ایالت سند مفقود شده بود را به عنوان تروریست مرتبط با ایران معرفی کرد.


کراچی: به گزارش راز نیوز| آژانس های اطلاعاتی پاکستان که اغلب شیعیان پاکستان را به بهانه های واهی و خارج از دایره فعالیت قانونی خود بازداشت و برای مدت های طولانی مفقود می کنند، در برهه های حساس که یکی از افراد گروه های افراط گرای تکفیری طی تیراندازی افراد ناشناس به هلاکت می رسد، این شیعیان را به عنوان تروریست های بازداشت شده اعلام می کنند.

روز شنبه 30 دی ماه 1402 نیز، دایره مبارزه با تروریسم CTD کراچی با تکرار این سناریو، یکی از افراد شیعه که حدود یکسال قبل توسط آژانس های امنیتی پاکستان از منطقه ای در کراچی ربوده شده بود را به عنوان فرد تروریستی که درحال جمع آوری اطلاعات از مفتی تقی عثمانی جهت ارائه به تیم ترور بود، معرفی کرد.

بخوانید: دستگیری یک شهروند شیعه توسط دایره مبارزه با تروریسم به اتهام واهی مشارکت در عملیات های ترور

شایان ذکر است که سید محمد مهدی از کارمندان نیروی هوایی پاکستان است که یکسال قبل توسط آژانس های اطلاعاتی ربوده شد و پرونده مفقودی وی در دادگاه عالی ایالت سند در جریان است.

سید راشد رضوی از وکلای برجسته شیعه ضمن پرده برداشتن از سناریوهای دروغین دستگیری تروریست های شیعه توسط دایره مبارزه با تروریسم، اظهار داشت که این فرد یکسال قبل مفقود شده بود و پرونده آن در دادگاه عالی جریان دارد. آیا نیروی هوایی کارمندان خود را بدون تحقیق استخدام می کند؟ برای نشان دادن او و تحویل به دادگاه، سناریوی ساختگی و دروغین را اجرا و اعلام کرده اند.

وی در آخر با این شعار که "آنچه که پنهان است، عیان است" به اظهارات خود پایان داد.

در بیانیه دایره مبارزه با تروریسم آمده است: " یک عضو وابسته به تیپ زینبیه(زینبیون) به نام سید محمد مهدی که برای نهادهای اطلاعاتی متخاصم فعالیت می‌کرد طی عملیات مشترک نهادهای امنیتی، دایره مبارزه با تروریسم و پلیس شهر کراچی از منطقه سولجر بازار دستگیر شد."

ناگفته نماند که این نخستین اقدام از این قبیل آژانس های اطلاعاتی پاکستان نیست بلکه در گذشته نیز در دفعات متعدد پس از ربودن افراد شیعه و نگه داشتن آنها برای مدت های طولانی نزد خود، در نهایت برخی از این افراد را با پرونده سازی دروغین جهت مخفی کردن اقدامات غیرقانونی خود بدون ارائه اسناد و مدارک معتبر، به دادگاه ها تحویل داده و در رسانه ها به عنوان فرد تروریست بازداشت شده معرفی می کنند؛ از سوی دیگر برخی از این افراد مفقود شده نیز با گذشت چندین سال همچنان در اسارت این آزانس های امنیتی می باشند. باوجود غیرقانونی اعلام شدن این اقدامات آژانس های امنیتی به دلیل عدم ارائه اسناد و شواهد معتبر از سوی دادگاه های عالی پاکستان ، نهادهای امنیتی همچنان به این روند خود ادامه می دهند.

ارسال نظر

 
1