خبر فوری

 
 

نیویورک: به گزارش راز نیوز | جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه دولت موقت پاکستان در مورخ 2 مهرماه (24 سپتامبر) با جاسم محمد البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد که در آن جلیل عباس جیلانی ضمن تاکید بر اهمیت روابط میان پاکستان و کشورهای منطقه خلیج فارس، گفت: پاکستان، شورای همکاری خلیج فارس را یک بازیگر مهم در منطقه می داند که می تواند نقش مهمی در گسترش روابط سیاسی و اقتصادی بین پاکستان و کشورهای خلیج فارس ایفا نماید.

در ادامه نیز، دو طرف توافق کردند که همکاری ها را در جهت ایجاد یک مشارکت جامع با تمرکز بر ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه، تقویت بخشند.

وی همچنین با ابراز خرسندی از پیشرفت مذاکرات در مورد توافقنامه تجارت آزاد میان پاکستان و شورای همکاری خلیج فارس بر لزوم انعقاد زودهنگام آن پافشاری نمود که مورد تاکید جاسم محمد البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز قرار گرفت.

عباس جیلانی خواستار تقویت پیوندهای نهادی با شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عضو آن در راستای برنامه اقدام مشترک برای گفتگوی استراتژیک بین دو طرف شد و بیان کرد: پاکستان آماده میزبانی کنفرانس وزیران خارجه شورای همکاری خلیج فارس در اسلام آباد است.

وزیر امور خارجه پاکستان دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس را در خصوص وضعیت جامو و کشمیر تحت اشغال غیرقانونی هند و جنایات نیروهای هندی علیه غیر نظامیان بی گناه، مطلع ساخت.

 آنها همچنین در این نشست موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله وضعیت منطقه ای و جهانی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ارسال نظر

 
1