خبر فوری

 
ابراز نگرانی اسلام آباد از اوضاع فلسطین؛ شورای امنیت به وظایف خود برای ایجاد ثبات عمل کند
کد خبر :163137399

11:03 1402/08/12


برچسب ها : ارتش هند, اسلام آباد, پاکستان و فلسطین, پاکستان و هند, جامو و کشمیر, رژیم صهیونیستی, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, مردم فلسطین, ممتاز زهرا بلوچ, کشمیر اشغالی,

پاکستان با ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت بحرانی و بغرنج نوار غزه، ایفای نقش شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ایجاد ثبات در این منطقه و توقف حملات رژیم صهیونیستی را خواستار شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پاکستان با ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت بحرانی و بغرنج نوار غزه، ایفای نقش شورای امنیت سازمان ملل متحد برای ایجاد ثبات در این منطقه و توقف حملات رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، سرکار خانم ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی دستگاه دیپلماسی پاکستان در نشست خبری روز پنجشنبه با اشاره به تداوم جنایت رژیم صهیونیستی در قتل عام مردم غزه از 3 هفته گذشته ابراز داشت: از زمان آغاز جنگ در غزه تاکنون بیش از 8 هزار نفر از شهروندان بی گناه فلسطینی جان باختند که 70 درصد از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، ارتش اشغالگر صهیونیستی تمامی این جنایات را بدون هیچ چشم داشت مرتکب شده است؛ زیرا جامعه جهانی تاکنون نتوانسته است مطابق با خواست مردم فلسطین عمل نماید.

وی خاطرنشان کرد: مجلس سنای پاکستان روز گذشته به نمایندگی از احساسات مردم پاکستان جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه را محکوم و حمایت و همبستگی کامل خود با مردم فلسطین را اعلام داشت.

سرکار خانم ممتاز زهرا بلوچ در ادامه اظهارات خود افزود: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم نقش خود را برای پایان دادن به جنایات در فلسطین اشغالی ایفا نماید، قطعنامه هفته گذشته مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشان دهنده حمایت جهانی از انتفاضه فلسطین است. امیدوار هستیم قتل عام مردم بی‌گناه در غزه هرچه فوری متوقف گردد.

وی گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد به وظایف خود در ایجاد ثبات در منطقه، پایان محاصره غزه و کمک به تسهیل در گشایش بدون وقفه مسیرها برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و حفظ امنیت شهروندان عمل نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بخش دیگری از سخنان خود به نقض گسترده حقوق بشر در منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند اشاره نمود و گفت: پاکستان به حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک و اخلاقی خود از مردم کشمیر برای حل صلح آمیز و عادلانه مناقشه جامو و کشمیر مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات ضد انسانی ارتش اشغالگر هند در این منطقه اشغالی همچنان تداوم دارد و تنها در ماه اکتبر نیروهای ارتش هند 17 شهروند کشمیری را کشته و 10 تن دیگر را زخمی کرده‌اند.

وی گفت: در ماه گذشته میلادی بیش از 200 عملیات محاصره و جستجوی خانه به خانه در این منطقه صورت گرفته که در جریان این عملیات ها تعداد زیادی از منازل آسیب دیده و 78 نفر از شهروندان کشمیری نیز دستگیر شده اند.

وی تصریح کرد: این اقدامات ارتش هند که از چندین دهه گذشته در این منطقه صورت می‌گیرد بیانگر نقض صریح و مکرر حقوق بشر از سوی ارتش اشغالگر هند است. تاریخ اثبات نموده است وضعیت بومی حقوق بشر و نقض متداوم حقوق بشر به حوادث غیر قابل تصوری منجر می‌گردد.

خانم ممتاز زهرا افزود: جامعه جهانی باید برای پیشگیری از این گونه حوادث دست به کار شود و دهلی نو را برای پایان اشغال غیر قانونی منطقه مورد مناقشه جامو و کشمیر و حل مسئله این منطقه بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد تحت فشار قرار دهد.

ارسال نظر

 
1