خبر فوری

 
گسترش همکاری‌های تخصصی دوجانبه محور رایزنی فرماندهان نیروی هوایی پاکستان و امارات متحده عربی
کد خبر :1622232186

13:48 1402/08/05


برچسب ها : ارتشبد ظهیر احمد بابر, اسلام آباد, پاکستان و امارات متحده عربی, پدافند هوایی, فرمانده نیروی هوایی پاکستان,

فرماندهان نیروهای هوایی پاکستان و امارات متحده عربی در دیدار با یکدیگر در خصوص ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه به بحث و تبادل نظر پرداختند و نسبت به گسترش همکاری‌های تخصصی در زمینه‌های دفاعی و نظامی توافق نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| فرماندهان نیروهای هوایی پاکستان و امارات متحده عربی در دیدار با یکدیگر در خصوص ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه دوستانه به بحث و تبادل نظر پرداختند و نسبت به گسترش همکاری‌های تخصصی در زمینه‌های دفاعی و نظامی توافق نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ژنرال ابراهیم ناصر محمد علاوی فرمانده نیروی هوایی و نیروی پدافند هوایی امارات متحده عربی روز پنجشنبه در صدر هیئت عالی رتبه از مقر فرماندهی نیروی هوایی پاکستان بازدید و با ارتشبد ظهیر احمد بابر سدهو فرمانده این نهاد دیدار و گفتگو نمود.

فرمانده نیروی هوایی امارات متحده عربی در بدو ورود به مقر فرماندهی نیروی هوایی پاکستان توسط تیم تشریفات مورد استقبال قرار گرفت و سپس با افسران عالی رتبه ستاد نیروی هوایی آشنا گردید.

دو طرف در این دیدار در خصوص سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداخته و نسبت به ارتقای روابط دوجانبه در زمینه‌های گوناگون به ویژه در بخش نظامی و دفاعی توافق نمودند.

در این دیدار ژنرال ارتشبد ظهیر احمد بابر سدهو به تشریح پروژه‌های مختلف جاری نیروی هوایی پاکستان در راستای خودکفایی نیروی هوایی مطابق با استانداردهای روز دنیا پرداخت که به تقویت توانمندی عملیاتی نیروی هوایی در زمینه‌های سایبری، فضا، هوش مصنوعی، جنگ الکترونیک و فناوری‌های مدرن کمک خواهد نمود.

وی همچنین گزارشی از دیگر طرح‌های جاری برای تقویت و بهبود زیرساخت نیروی هوایی پاکستان برای دستیابی به ساختار عملیاتی، اهداف و توانمندی نظامی نیروی هوایی در آینده را به همتای اماراتی خود ارائه داد.

فرمانده نیروی هوایی پاکستان در ادامه اظهارات خود در این دیدار حضور و مشارکت نیروی هوایی امارات متحده عربی در رزمایش هوایی چند ملیتی با عنوان «سپر سِند» را مورد تمجید قرار داد و آن را بیانگر روابط بی نظیر و دوستانه میان دو کشور خواند.

وی بر عزم راسخ خود برای تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه با امارات متحده عربی در زمینه‌هایی همچون همکاری نظامی، رزمایش مشترک و آموزش تأکید کرد.

در ادامه این دیدار ژنرال ابراهیم ناصر محمد علاوی فرمانده نیروی هوایی امارات متحده عربی از توانمندی حرفه‌ای اعضای نیروی هوایی پاکستان و پیشرفت‌های چشمگیر این نهاد در جهت دستیابی به خودکفایی تمجید نمود.

مقامات نظامی دو کشور در این دیدار در خصوص گسترش روابط دوجانبه در بخش آموزش نظامی و قابلیت‌های عملیاتی در فناوری‌های نوظهور توافق کردند.

آنان همچنین پیرامون گسترش برنامه‌های رزمایش مشترک و تبادل هیئت‌های عالی رتبه میان دو کشور نیز به بحث و گفتگو پرداختند.

فرمانده نیروی هوایی امارات متحده عربی پس از این دیدار از تأسیسات و زیرساخت‌های فنی مختلف واقع در مقر فرماندهی نیروی هوایی در اسلام آباد از جمله مرکز ملی اطلاعات، مراقبت و شناسایی یکپارچه(ISR) عملیات هوایی بازدید نمود.

وی از تکمیل فوری این پروژه در عرصه کوتاه و فرماندهی پویایی ژنرال ظهیر احمد بابر سدهو تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1