خبر فوری

 
قتل دو شهروند ربوده شده بلوچ طی عملیات ساختگی دایره مبارزه با تروریسم در شهر کویته
کد خبر :1621051851

18:49 1402/07/16


برچسب ها : افراد ربوده شده, افراد ربوده شده بلوچ, ایالت بلوچستان, دایره مبارزه با تروریسم, عملیات ساختگی, ناپدید شدن اجباری, نیروهای امنیتی پاکستان, کویته,

پرسنل دایره مبارزه با تروریسم، 2 شهروند ربوده شده بلوچ را طی عملیات ساختگی در منطقه هزارگنجی شهر کویته به قتل رساند.


 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | پرسنل دایره مبارزه با تروریسم، 2 شهروند ربوده شده بلوچ را طی عملیات ساختگی در منطقه هزارگنجی شهر کویته به قتل رساند.

بر اساس جزئیات، طبق ادعای سخنگوی دایره مبارزه با تروریسم، در تاریخ 14 مهر (6 اکتبر) دو عضو وابسته به ارتش آزادی بخش بلوچ که با هدف انجام عملیات خرابکارانه وارد کویته شده بودند در یک عملیات در منطقه هزارگنجی این شهر کشته شدند.

اما به گفته منابع بلوچ، افرادی که در این عملیات به قتل رسیدند، کسانی بودند که توسط سرویس های امنیتی و اطلاعاتی پاکستان از مناطق مختلف ایالت بلوچستان دستگیر و ناپدید شدند.

محمد شفیع بنگلزئی و محمد یوسف نیچاری شهروندان ربوده شده بلوچ طی عملیات ساختگی دایره مبارزه با تروریسم، در منطقه هزارگنجی شهر کویته ایالت بلوچستان جان خود را از دست دادند.

به گفته سازمان صدای افراد ربوده شده بلوچ، سرویس های امنیتی و اطلاعاتی پاکستان در تاریخ 22 مرداد (13 اوت 2023) طی یورش به خانه ای در منطقه قمبرانی شهر کویته، محمد شفیع بنگلزئی را به همراه برادرش محمد سلمان فرزند حیان بنگلزئی، دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل نمودند.

همچنین محمد یوسف نیچاری نیز در مورخ 4 شهریور (26 اوت 2023) توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان از منطقه نیچاری آباد دستگیر و ناپدید شد.

لازم به ذکر است شهروندان بلوچ که توسط نهادهای امنیتی پاکستان دستگیر و ناپدید می‌شوند هر از چندگاهی طی عملیات های ساختگی نیروهای امنیتی پاکستان به قتل می‌رسند و این موضوع باعث نگرانی شدید سازمان صدای افراد ربوده شده بلوچ و شهروندان در این ایالت شده است.

 

بیشتر بخوانید: ادعای دایره مبارزه با تروریسم مبنی بر قتل دو عضو ارتش آزادی بخش بلوچ در کویته

ارسال نظر

 
1