خبر فوری

 
دیدار سفیر عربستان سعودی با رانا تنویر حسین وزیر آموزش پاکستان
کد خبر :1619804993

09:54 1401/12/12


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و عربستان سعودی, رانا تنویر حسین, سفیر عربستان سعودی, نواف بن سعید عبدالمالکی, وزیر آموزش و پرورش پاکستان,

نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد روز گذشته با رانا تنویر حسین وزیر آموزش و پرورش دولت فدرال پاکستان به دیدار و گفتگو پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد روز گذشته با رانا تنویر حسین وزیر آموزش و پرورش دولت فدرال پاکستان به دیدار و گفتگو پرداخت.

رانا تنویر حسین وزیر آموزش و پرورش پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر عربستان ابراز داشت: کشور عربستان سعودی دارای جایگاه ویژه‌ای در دل مردم پاکستان است.

وی با اشاره به روابط دوستانه و نزدیک میان پاکستان و عربستان سعودی از میهمان نوازی مردم سعودی از شهروندان پاکستان تمجید و بر اهمیت مناسبات دوستانه میان دو کشور تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: یک کارگروه مشترک آموزش و حرفه‌آموزی به منظور نظارت کامل بر همکاری دوجانبه، پیگیری و هماهنگی و افزایش سطح همکاری میان دو کشور تشکیل خواهد شد. وزارت آموزش و پرورش پاکستان پیشنهادی جامع برای توسعه دانشگاه ملی مهارت و ایجاد یک مؤسسه مهارتی چند وجهی را ارائه داده است که با همکاری عربستان سعودی در پاکستان راه اندازی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با سفیر عربستان سعودی به طرح موضوع عدم پذیرش مدارک دانشگاه مجازی و دانشگاه آزاد علامه اقبال از سوی سیستم آموزش عالی عربستان پرداخت و حل مشکلات موجود در این خصوص را خواستار شد.

در این دیدار به وزیر آموزش و پرورش پاکستان گزارش داده شد آموزش از راه دور و مجازی در نظام آموزشی عربستان به رسمیت شناخته نمی‌شود، اما به وی اطمینان داده شد برای حل این مشکل یک دستور کار جامع تشکیل گردد، بر همین اساس قوانین مربوط به عدم پذیرش مدارک دانشگاه مجازی عربستان سعودی و دانشگاه آزاد علامه اقبال مورد تجدید نظر قرار خواهند گرفت.

در ادامه همچنین گزارشی در خصوص آخرین وضعیت اجرای توافقنامه صورت گرفته میان شرکت هلدینگ تکامل و شرکت نیو تِک به وزیر آموزش و پرورش پاکستان ارائه گردید.

نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی نیز در این دیدار نسبت به همکاری همه جانبه در تمام زمینه‌ها اطمینان بخشی نمود و گفت: عربستان سعودی به منظور افزایش سطح تعاملات فرهنگی به دانشجویان پاکستان شهریه پرداخت خواهد کرد.

وی بر عزم ریاض برای تحکیم روابط و توسعه همکاری‌های همه جانبه با اسلام آباد تأکید کرد.

ارسال نظر

 
1