خبر فوری

 
 
دیدار هیئت عالی رتبه به سرپرستی سفیر سوئد با وزیر فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان
کد خبر :1618720213

09:59 1401/10/30


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و سوئد, سفیر سوئد, سید امین الحق, وزیر فدرال فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان,

هنرک پرسن سفیر سوئد در اسلام آباد روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه با سید امین الحق وزیر فناوری اطلاعاتی و مخابرات پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هنرک پرسن سفیر سوئد در اسلام آباد روز گذشته در صدر هیئت عالی رتبه با سید امین الحق وزیر فناوری اطلاعاتی و مخابرات پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و سطح همکاری‌های موجود میان دو کشور در زمینه‌های مختلف به ویژه در عرصه فناوری اطلاعات به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سید امین الحق وزیر فناوری اطلاعات پاکستان در این دیدار هیئت سوئدی را از اقدامات صورت گرفته در بخش فناوری اطلاعات و مخابرات آگاه ساخت.

وی اظهار داشت: ما خواهان توسعه روابط دوجانبه با سوئد و تمامی کشورهای اروپایی هستیم، پاکستان به دلیل دارا بودن استعداد و جمعیت زیاد جوان در رأس توجهات بین‌المللی و سرمایه‌گذاری‌های خارجی قرار دارد. ما در حال تلاش برای انجام اقداماتی برای معرفی پاکستان به عنوان یک برند در سطح جهان هستیم و آماده هرگونه همکاری ممکن با شرکت‌های سوئدی در عرصه فناوری اطلاعاتی و مخابرات هستیم.

در ادامه این دیدار هیئت سوئدی نیز پیشنهاداتی را در زمینه استفاده از فناوری در بخش‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان و آموزش را ارائه دادند و اعلام داشتند: با استفاده از هوش مصنوعی می‌توان با تغییرات اقلیمی و کمبود مواد غذایی مقابله نمود.

هنرک پرسن سفیر سوئد از شرکت‌های پاکستانی فعال در عرصه فناوری اطلاعات و مخابرات برای شرکت در نمایشگاه سوئد دعوت به عمل آورد و گفت: امیدواریم همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور در زمینه فناوری و دیگر بخش‌ها توسعه یابد.

هیئت سوئدی اقدامات و پروژه‌های مختلف وزارت فناوری اطلاعات و مخابرات پاکستان را اطمینان بخش عنوان نمودند.

ارسال نظر

 
1