خبر فوری

 
 
کشته شدن 9 شبه نظامی تجزیه طلب بلوچ در عملیات ارتش پاکستان در کوهلو
کد خبر :1618456642

15:40 1401/09/08


برچسب ها : اداره روابط عمومی ارتش پاکستان, ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, جنبش ملی بلوچ, شهرستان کوهلو, شهروندان بلوچ, عملیات نظامی, گروه های مسلح بلوچ,

در عملیات نیروهای ارتش پاکستان در شهرستان کوهلو ایالت بلوچستان 9 شبه نظامی تجزیه طلب بلوچ کشته شده و 3 تن دیگر نیز دستگیر شدند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| در عملیات نیروهای ارتش پاکستان در شهرستان کوهلو ایالت بلوچستان 9 شبه نظامی تجزیه طلب بلوچ کشته شده و 3 تن دیگر نیز دستگیر شدند.

طبق بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان، نیروهای امنیتی روز گذشته عملیات اطلاعاتی را در منطقه سیاه کوه شهرستان کوهلو آغاز کردند که در نتیجه آن 9 تن از اعضای وابسته به ارتش آزادی بخش بلوچ کشته شدند.

در این عملیات همچنین 3 شبه نظامی نیز دستگیر شده‌اند.

این در حالی است که ارتش آزادی بخش بلوچ تاکنون هیچ بیانیه‌ای در تأیید و یا رد این خبر منتشر نکرده است.

از سوی دیگر سازمان جنبش ملی بلوچ(BNM) در بیانیه‌ای مدعی جنایت نیروهای ارتش پاکستان در شهرستان کوهلو از یک هفته گذشته شد.

سخنگوی جنبش ملی بلوچ در بیانیه خود عنوان داشت: از یک هفته گذشته نیروهای ارتش پاکستان در حال جنایت در شهرستان کوهلو بلوچستان هستند، ارتش پاکستان حملات زمینی و هوایی علیه اهداف نامشخص را انجام می‌دهد که گزارشی از تلفات جانی در این حملات به ما مخابره شده است.

وی افزود: به دلیل عدم دسترسی ما به منطقه تاکنون آگاهی درستی از وضعیت منطقه نداریم؛ اما منابع محلی ما تأیید کرده‌اند که شنبه شب مورخ 5 آذرماه یک روستا در منطقه سیاه کوه شهرستان کوهلو به آتش کشیده شده است. ارتش پاکستان با لشکر کشی به منطقه تعداد وسیعی از اهالی آن از جمله زنان و کودکان را بازداشت و به محل ناشناس منتقل کرده است.

وی تصریح کرد: در این فصل سرد از سال با آتش کشیدن منازل مردم آنان را در سرزمین خودشان بی خانمان کرده‌اند که نقض صریح حقوق بشر به شمار می‌رود، نهادهای مدافع حقوق بشر باید نقض ارزش‌های انسانی در ایالت بلوچستان را مورد پیگرد قرار دهند؛ زیرا فاجعه انسانی در حال شکل گرفتن است.

سخنگوی جنبش ملی بلوچستان در ادامه خاطرنشان کرد: بیشتر اهالی بلوچستان ساکنان مناطق روستایی هستند و ارتش پاکستان به اقدامات پی در پی خود در این مناطق مردم را به مهاجرت داخلی و خارجی وادار می‌کند که باعث می‌شود صدها هزار نفر طعمه بحران اقتصادی و اجتماعی گردند.

ارسال نظر

 
1