خبر فوری

 
سفیر بوسنی و هرزگوین: فرصت های زیادی برای همکاری بین بوسنی و پاکستان وجود دارد
کد خبر :161828716

12:00 1402/10/26


برچسب ها : آذربایجان, اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, پاکستان و بوسنی و هرزگوین, ترکیه, روابط اقتصادی, روابط تجاری, روابط دوجانبه,

ایمن کووداریوک سفیر بوسنی و هرزگوین در پاکستان طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت اسلام‌آباد ICCI گفت: رئیس جمهور بوسنی اهمیت ویژه ای برای روابط نزدیک با پاکستان، ترکیه و آذربایجان قائل است.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| ایمن کووداریوک سفیر بوسنی و هرزگوین در پاکستان طی بازدید از اتاق بازرگانی و  صنعت اسلام‌آباد ICCI با بیان اینکه رئیس جمهور بوسنی اهمیت ویژه ای برای روابط نزدیک با پاکستان، ترکیه و آذربایجان قائل است، گفت: علت این امر آن است که دروازه های این کشور ها همیشه به روی بوسنی و هرزگوین باز بوده است.

سفیر گفت که بوسنی و هرزگوین از 21 تا 23 مه 2024 / 1 تا 3 خرداد 1403 میزبان مجمع تجاری سارایوو خواهد بود که با حضور رئیس جمهور بوسنی و هرزگوین برگزار می شود. وی اظهار داشت که هیئت عالی رتبه ای از اتاق در این مجمع شرکت و با تجار بوسنی دیدار داشته باشد تا بتوان فرصت های جدید بازرگانی را جستجو کرد. بوسنی قرارداد تجارت آزاد را با انجمن تجارت آزاد اروپا امضاء کرده و هم اکنون به دنبال عضویت در اتحادیه اروپا می باشد و به همین دلیل روابط نزدیک با پاکستان، دسترسی بهتر و آسانتر به بازارهای این کشور ها را برای بوسنی به ارمغان خواهد آورد.

وی افزود: پاکستانی هایی که ویزای کشورهای آمریکا، اتحادیه اروپا یا شنژن را دارند می توانند بدون ویزا از بوسنی دیدن کنند.

ایمن کووداریوک با متعهد شدن به انجام تلاش جدی جهت بهبودی مناسبات تجاری و اقتصادی میان دو کشور پاکستان و  بوسنی، گفت: فرصت های وافری برای همکاری میان دو طرف در بخش های مختلف از جمله فرهنگ، علم و فناوری، آموزش وجود دارد.

احسن ظفر بختاوری رئیس اتاق بازرگانی اسلام‌آباد گفت: پاکستان و بوسنی باید با بهره گیری از روابط دوستانه عالی فی مابین، برای تقویت روابط تجاری خود تلاش کنند. دو کشور می توانند در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، نساجی، خودروسازی، نیروگاه های آبی و معدنی با یکدیگر همکاری کنند.

ظفر بختاوری دبیرکل UBG پاکستان، تصریح داشت: پاکستان، آذربایجان، ترکیه و بوسنی وجوه مشترک زیادی دارند، بنابراین هر چهار کشور باید برای ارتقای روابط تجاری خود قرارداد تجارت آزاد امضا کنند و بر ایجاد بازار مشترک تمرکز کنند، که نتایج مفید بسیاری برای اقتصاد و مردم آنها خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1