خبر فوری

 
 
تاکید رئیس مجلس سنای پاکستان بر گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری با الجزایر
کد خبر :161824872

13:42 1403/04/30


برچسب ها : اسلام آباد, پارلمان پاکستان, پاکستان و الجزایر, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط تجاری, سرمایه گذاری خارجی, سفیر الجزایر, یوسف رضا گیلانی,

رئیس مجلس سنای پاکستان بر لزوم گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری مشترک میان پاکستان و الجزایر تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس مجلس سنای پاکستان بر لزوم گسترش روابط تجاری و سرمایه گذاری مشترک میان پاکستان و الجزایر تاکید کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، ابراهیم رومانی سفیر الجزایر در اسلام آباد روز گذشته با حضور در ساختمان پارلمان پاکستان با سید یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای این کشور دیدار نمود.

رئیس مجلس سنای پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت و جایگاه روابط با الجزایر برای پاکستان اظهار داشت: پاکستان از معدود کشورهای بود که پس از آزادی الجزایر در سال 1962 میلادی این کشور را به رسمیت شناخت و روابط دیپلماتیک خود را آغاز نمود.

وی افزود: پاکستان و الجزایر همواره از مواضع یکدیگر در مجامع مختلف جهانی حمایت نموده اند و ما قدردان حمایت های الجزایر از مواضع و دیدگاه های پاکستان در بسترهای جهانی از جمله سازمان ملل متحد هستیم.

گیلانی با تاکید بر عزم پاکستان برای تقویت روابط خود با الجزایر در بخش های مختلف من جمله در زمینه تجارت و سرمایه گذاری خاطرنشان کرد: توسعه روابط پارلمانی، تجاری و اقتصادی مهمترین نیاز کنونی در مناسبات دو کشور است.

وی افزود: پاکستان از هرگونه سرمایه گذاری و حضور شرکت های الجزایری در بخش ها و طرح های مختلف  با هدف ارتقای سطح تجارت دوجانبه استقبال خواهد نمود، تبادل هیئت های تجاری میان دو کشور نیز امری ضروری است.

رئیس مجلس سنای پاکستان تصریح کرد: پاکستان تولید کننده بهترین نوع برنج دنیاست و الجزایر می تواند واردات برنج از پاکستان را مورد بررسی قرار دهد. فرصت های بی نظیر سرمایه گذاری بخش داروسازی نیز وجود دارد.

وی افزود: دو کشور باید روابط خود در زمینه فناوری اطلاعات را نیز گسترش دهند، پاکستان دومین کشور ارائه دهنده خدمات فریلنسینگ در دنیا به شمار می رود و الجزایر می تواند همکاری در زمینه فناوری اطلاعات را مورد بررسی قرار دهد.

وی با اشاره به مسئله کشمیر گفت: موضوع کشمیر از سال 1948 میلادی در دستور کار شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دهد و حل این مسئله برای برپایی ثبات در منطقه بسیار ضروری است. هند در 5 اوت 2019 میلادی با اقدام یکجانبه و غیر قانونی خود به صورت آشکار قوانین بین المللی و قطعنامه های سازمان ملل متحد را نقض کرده است.

وی تصریح کرد: برپایی صلح و ثبات در منطقه آسیای جنوبی حل صلح آمیز مسئله کشمیر بر اساس خواست مردم جامو و کشمیر و مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد را می طلبد.

رئیس مجلس سنای پاکستان اضافه نمود: پاکستان به حمایت های خود از مردم مظلوم فلسطین و کشمیر ادامه خواهد داد.

وی در پایان این دیدار ضمن آرزوی پیروزی و تندرستی برای مقامات پارلمانی و سیاسی الجزایر از همتای الجزایری خود برای سفر به پاکستان دعوت به عمل آورد.

در ادامه این دیدار ابراهیم رومانی سفیر الجزایر طی سخنانی اظهار داشت: الجزایر خواهان گسترش بیشتر روابط خود با پاکستان است و ما از فرصت های موجود سرمایه گذاری در پاکستان بهره مند خواهیم شد. پاکستان نخستین کشور مسلمان دارای قدرت هسته ای در دنیا است و این موضوع برای الجزایر باعث افتخار است.

وی افزود: الجزایر دارای منابع غنی معدنی و ذخایر نفت و گاز است، جنگ اوکراین و تحولات منطقه ای باعث ایجاد بازار جدیدی برای نفت، گاز و ال ان جی الجزایر شده است.

وی خاطرنشان کرد: پاکستان و الجزایر دارای همکاری نزدیک در شورای امنیت هستند و هر دو کشور از یکدیگر برای عضویت حمایت نموده اند. همکاری در سطح شورای امنیت به حمایت از یکدیگر در موضوعات مختلف کمک خواهد نمود.

رومانی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: هیئتی از تجار و بازرگانان الجزایری به زودی به پاکستان سفر خواهند داشت و روند صدور روادید برای آنها تسریع یافته است. دو کشور نیازمند گسترش بیش از پیش همکاری های تجاری و اقتصادی هستند.

ارسال نظر

 
1