خبر فوری

 
بی ال اف: در حملات آواران و کیچ سه نظامی پاکستانی کشته شدند
کد خبر :1617936089

10:18 1403/05/24


برچسب ها : ارتش پاکستان, تجزیه طلب, جبهه آزادی بخش بلوچستان, سرگرد گهرام بلوچ, شهرستان آواران, شهرستان کیچ, گروه های مسلح بلوچ,

جبهه آزادی بخش بلوچستان(BLF) از کشته شدن 3 نظامی پاکستانی طی حملات در شهرستان های آواران و کیچ ایالت بلوچستان خبر داد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| جبهه آزادی بخش بلوچستان(BLF) از کشته شدن 3 نظامی پاکستانی طی حملات در شهرستان های آواران و کیچ ایالت بلوچستان خبر داد.

سرگرد گهرام بلوچ سخنگوی جبهه آزادی بخش بلوچستان در بیانیه ای در این باره اظهار داشت: در نخستین حمله تیم تک تیرانداز بی ال اف حوالی ساعت 4 بعد از ظهر روز دوشنبه 12 اوت یک نیروی مستقر در محوطه بیرونی پاسگاه ارتش پاکستان واقع در منطقه نوندره دل از توابع آواران را نشانه گرفته و به قتل رساندند.

وی افزود: پس از این حمله ارتش اشغالگر به منظور رصد فدائیان بلوچ پهپادهای جاسوسی خود را در منطقه به پرواز درآوردند اما پس از آنکه مبارزان ما اقدام به تیراندازی به سوی پهپاد نمودند نیروهای دشمن پهپاد را نزد خود فراخوانده و با استفاده از خودروی زرهی به تعقیب مبارزان بلوچ پرداختند، این خودروی زرهی نیز پس از تیراندازی مبارزان بلوچ وادار به عقب نشینی گردید و به اردوگاه بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: در دومین حمله فدائیان بلوچ ما حوالی ساعت 21 روز دوشنبه 12 اوت سنگرهای نگهبانی پاسگاه ارتش دشمن واقع در منطقه سوراپ بخش بلیده شهرستان کیچ را از فاصله ای نزدیک هدف حمله قرار دادند. در زمان حمله 3 نظامی دشمن در سنگر حضور داشتند، در این درگیری که تا نزدیک به 30 دقیقه به طول انجامید فدائیان بلوچ مسلح به سلاح های سنگین و جدید بودند که در نتیجه آن 2 نظامی دشمن کشته شده و یک تن دیگر نیز زخمی شد.

سخنگوی بی ال اف در ادامه این بیانیه اضافه نمود: مبارزان بلوچ ما از مدارس زیادی در نقاط مختلف بلوچستان بازدید کرده و با اساتید، دانش آموزان و مدیر این مدارس دیدار نمودند، در جریان این بازدیدها بروشورهایی مربوط به آگاه سازی درباره مراسمات به اصطلاح آزادی 14 اوت میان دانش آموزان و اساتید توزیع گردید. مردم بلوچ در این نهضت جان فشانی کرده اند و انتقام این ایثارگری ها تنها با تحقق بلوچستان آزاد گرفته خواهد شد.

وی در پایان عنوان داشت: جبهه آزادی بخش بلوچستان مسئولیت این حملات را بر عهده می گیرد و بر عزم خود برای تداوم حملات علیه ارتش دشمن و تمامی عناصر آن تا زمان آزادی سرزمین بلوچ تاکید می کند.

ارسال نظر

 
1