خبر فوری

 
 
دیدار هیئت عالی رتبه پارلمان قزاقستان با شازیه مری وزیر فدرال دولت پاکستان
کد خبر :1616821267

11:55 1401/09/22


برچسب ها : پارلمان پاکستان, پاکستان و قزاقستان, رئیس پارلمان قزاقستان, شازیه مری,

رئیس مجلس سفلای قزاقستان و سرکار خانم شازیه مری دبیر گروه دوستی پاکستان و قزاقستان روز گذشته با یکدیگر به دیدار و رایزنی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| رئیس مجلس سفلای قزاقستان و سرکار خانم شازیه مری وزیر کاهش فقر و تامین اجتماعی دولت فدرال پاکستان و دبیر گروه دوستی پاکستان و قزاقستان روز گذشته با یکدیگر به دیدار و رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، یرلان کوشانوف رئیس مجلس سفلای پارلمان قزاقستان که به دعوت راجا پرویز اشرف رئیس پارلمان پاکستان در صدر هیئت عالی رتبه به این کشور سفر کرده است روز گذشته در محل ساختمان پارلمان پاکستان با سرکار خانم شازیه مری وزیر فدرال پاکستان و دبیر گروه دوستی پاکستان و قزاقستان دیدار نمود.

دو طرف درا ین دیدار پیرامون ابعاد مختلف همکاری‌های دوجانبه میان پاکستان و قزاقستان در زمینه‌های مورد علاقه و موضوعات منطقه‌ای و جهانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سرکار خانم شازیه مری وزیر فدرال پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت عالی رتبه پارلمان قزاقستانی اظهار داشت: دو کشور از پتانسیل گسترده‌ای برای توسعه همکاری در بخش‌های گردشگری، تجارت و اقتصاد برخوردار هستند که می‌توان از آن برای توسعه و آبادانی کشور در جهت منافع مردم دو کشور بهره‌مند گردید.

وی با تأکید بر لزوم تسهیل شرایط در سیاست‌های صدور روادید جهت توسعه روابط مردمی میان دو کشور خاطرنشان کرد: توسعه روابط مردمی میان دو کشور به ارتقای تجارت و سرمایه‌گذاری‌های دوجانبه کمک خواهد نمود.

وزیر فدرال پاکستان همچنین بر لزوم تسهیل پذیرش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی دو کشور و نیز تبادل هیئت جوانان میان دو کشور تأکید ورزید و گفت: تسهیل شرایط سیاست پذیرش به دانشجویان هر دو کشور این امکان را می‌دهد که از تجربیات یکدیگر بهره‌مند شوند.

وی با تأکید بر اهمیت سفر اخیر هیئت عالی رتبه پارلمان قزاقستان تصریح کرد: این سفر به توسعه روابط پارلمانی میان دو کشور کمک خواهد نمود.

هیئت پارلمانی قزاقستان نیز در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت گروه دوستی پاکستان قزاقستان، آن را بستری جامع و کلیدی برای ارتقای روابط میان پارلمان‌های دو کشور عنوان نمود.

یرلان کوشانوف رئیس مجلس سفلای پارلمان قزاقستان با تأکید بر تبادل هیئت‌های پارلمانی میان دو کشور خاطرنشان کرد: نمایندگان پارلمان‌های دو کشور می‌توانند نقش ویژه‌ای در تقویت روابط دوجانبه ایفا نمایند.

وی افزود: قزاقستان اهمیت ویژه‌ای برای روابط دیرینه و دوستانه خود با پاکستان قائل است و ما خواهان توسعه بیش از پیش این روابط هستیم.

ارسال نظر

 
1