خبر فوری

 
 
وزیر امور خارجه موقت پاکستان: آماده ارسال فوری کمک های بشردوستانه به فلسطین هستیم
کد خبر :1616557354

12:16 1402/07/23


برچسب ها : پاکستان و فلسطین, دولت موقت, رژیم صهیونیستی, غزه, نوار غزه, وزیر امور خارجه پاکستان, کمک های بشردوستانه,

جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه موقت پاکستان در کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام آمادگی پاکستان برای ارسال فوری کمک های بشردوستانه به فلسطین، گفت: اسرائیل همچنان اجازه ارسال کمک به فلسطین را نمی دهد ...


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه موقت پاکستان در کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام آمادگی پاکستان برای ارسال فوری کمک های بشردوستانه به فلسطین، گفت: اسرائیل همچنان اجازه ارسال کمک به فلسطین را نمی دهد و ما در این زمینه با مقامات مصری در تماس هستیم، طی سفر خود به عربستان سعودی، شخصا با همتای مصری دیدار خواهم داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه روند جاری در فلسطین را محکوم می کنیم و اسرائیل درحال نسل کشی فلسطینی ها می باشد، گفت: وضعیت بسیار تاسف باری در فلسطین حاکم است، مردم آنجا نه تنها از غذا و آب محروم هستند بلکه زنان و کودکان نیز در امان نمی باشند.

جلیل عباس جیلانی ادامه داد: اسرائیل از هفت دهه گذشته فلسطین را به صورت اجباری  اشغال کرده است، وحشیگری اسرائیل برای پاکستان غیرقابل قبول می باشد، شکی نیست که اسرائیل شهروندان بی گناه غزه را بمباران می کند. ما محاصره غیرقانونی غزه را محکوم می کنیم و اسرائیل باید از حقوق بین المللی پاسداری کند، اسرائیل باید به قطعنامه های سازمان ملل درخصوص فلسطین احترام بگذارد.

وی با اشاره به این موضوع که نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی مورخه 18 اکتبر-26 مهر در جده برگزار می شود، با بیان اینکه تنها دستورکار این اجلاس نحوه متوقف کردن جنایات اسرائیل خواهد بود، گفت: تنها دستور کار این اجلاس نحوه متوقف کردن جنایات اسرائیل، نحوه حفاظت از حقوق فلسطینی ها، رویه اجرای آتش بس و مهمتر از همه نحوه ارسال کمک های بشردوستانه است.

وزیر امور خارجه موقت پاکستان با تاکید بر این امر که موضع پاکستان نسبت به اسرائیل تغییر نیافته است، اظهار داشت: یافتن راه حلی برای مسئله فلسطین در خاورمیانه بسیار اجتناب ناپذیر است، موضع پاکستان در قبال فلسطین ریشه در گذشته دارد. پاکستان همواره بر حل مسئله فلسطین مطابق با قطعنامه های سازمان ملل تاکید داشته و درخواست دارد که باید از حق تعیین سرنوشت فلسطین حمایت شود. پاکستان حامی مرزهای پیش از 1967 میلادی می باشد.

وی در ادامه گفت: نشست سازمان همکاری اسلامی OIC از همه لحاظ بهترین بستر است، هدف از نشست OIC این است که همه کشورها در قبال اسرائیل موضع روشنی اتخاذ کنند.

ارسال نظر

 
1