خبر فوری

 
احضار کاردار سفارت افغانستان در اسلام آباد در اعتراض به اقدام متجاوزانه مرزبانان طالبان در چمن
کد خبر :1604996022

09:46 1401/09/26


برچسب ها : اسلام آباد, درگیری مرزی, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, مرز پاکستان و افغانستان, مرز چمن, وزارت امور خارجه پاکستان, کاردار سفارت افغانستان,

وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به اقدام متجاوزانه مرزبانان طالبان افغانستان در گذرگاه مرزی چمن-اسپین بولدک و گشودن آتش به سوی خاک پاکستان کاردار سفارت افغانستان را احضار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به اقدام متجاوزانه مرزبانان طالبان افغانستان در گذرگاه مرزی چمن-اسپین بولدک و گشودن آتش به سوی خاک پاکستان کاردار سفارت افغانستان را احضار کرد.

طبق بیانیه دفتر وزارت امور خارجه پاکستان، پس از اقدام غیر قانونی نیروهای مرزبانی افغانستان در نقض تمامیت ارضی و گشودن آتش به سوی مناطق مرزی پاکستان که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان غیر نظامی و وارد آمدن خسارت به املاک شد، وزارت امور خارجه پاکستان کاردار سفارت افغانستان را احضار و مراتب اعتراض شدید خود نسبت به این موضوع را به وی ابلاغ نمود.

در بیانیه دستگاه دیپلماسی پاکستان آمده است حفاظت از شهروندان از وظایف اصلی دو طرف است و توقف این‌گونه حوادث امری ضروری است، در این راستا استفاده از مکانیزم موجود سازمانی مورد توافق قرار گرفت.

وزارت امور خارجه پاکستان بر عزم اسلام آباد برای تداوم روابط دوستانه و برادرانه با افغانستان تأکید نمود و امنیت در مرزهای مشترک دو کشور را لازمه اساسی برای روابط دوستانه دو کشور دانست.

ارسال نظر

 
1