خبر فوری

 
 
منابع آگاه: احتمال بازگشت سفیر پاکستان به کابل طی هفته جاری
کد خبر :1604471390

13:04 1402/01/29


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و افغانستان, تیراندازی, دولت پاکستان, سفارت پاکستان, سفیر پاکستان, سفیر پاکستان در افغانستان, کابل,

پس از گذشت نزدیک به 4 ماه از سوء قصد به سفیر پاکستان در کابل، منابع آگاه وابسته به دولت پاکستان از احتمال بازگشت وی طی هفته جاری خبر دادند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پس از گذشت نزدیک به 4 ماه از سوء قصد به سفیر پاکستان در کابل، منابع آگاه وابسته به دولت پاکستان از احتمال بازگشت وی طی هفته جاری خبر دادند.

یک منابع آگاه از دولت پاکستان که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: عبیدالرحمان نظامانی سفیر پاکستان در افغانستان پیش از عید سعید فطر مأموریت دیپلماتیک خود در کابل را از سر خواهد گرفت.

وی از ارائه جزئیات بیشتر بنا بر دلایل امنیتی خودداری کرد.

گفتنی است تصمیم گیری در خصوص بازگشت سفیر پاکستان پس از گفتگوی تلفنی بلاول بوتو زرداری وزیر خارجه این کشور با امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه افغانستان صورت گرفته است.

اگرچه خبر مربوط به گفتگوی تلفنی مقامات عالی رتبه وزارت خارجه دو کشور ابتدای هفته جاری منتشر گردید؛ اما هیچ کدام از مقامات دو کشور اظهار نظری در خصوص بازگشت سفیر پاکستان به کابل نداشته‌اند.

لازم به ذکر است عبیدالرحمان نظامانی سفیر پاکستان در کابل دوم دسامبر سال گذشته (11 آذرماه 1401) در حین پیاده‌روی در محوطه سفارت هدف تیراندازی عناصر ناشناس قرار گرفت، وی در این حمله جان سالم به در برد؛ اما یکی از محافظان سفارت به دلیل اصابت گلوله از ناحیه پا دچار جراحت شد.

پس از این حمله اسلام آباد سفیر خود را به کشور فراخواند و افزایش تدابیر امنیتی و حفاظتی از سوی دولت طالبان را مطالبه نمود.

بعدها گروه تروریستی داعش طی بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

ارسال نظر

 
1