خبر فوری

 
دعوت شهباز شریف از رئیس جمهور ترکیه برای سفر به پاکستان
کد خبر :1604010180

16:45 1403/02/31


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, رئیس جمهور ترکیه, رجب طیب اردوغان, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, هاکان فیدان, همکاری دوجانبه, وزیر امور خارجه ترکیه,

هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در جریان سفر دو روزه خود به اسلام آباد با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و رایزنی کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شهباز شریف از شرکت های ترکیه ای خواست تا سهام خود را در پاکستان گسترش دهند و همچنین به فکر انتقال واحدهای صنعتی خود به این کشور باشند.

نخست وزیر پاکستان این اظهارات را در گفتگو با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در اسلام آباد بیان کرد و در ادامه گفت: سطح کنونی تجارت دوجانبه با پتانسیل موجود در هر دو کشور هیچ گونه تناسبی ندارد.

وی همچنین بر انجام تلاش های هماهنگ برای دستیابی به هدف تجاری دوجانبه 5 میلیارد دلاری در سه سال آینده که از پیش توسط رهبری دو کشور برادر توافق شده است، تأکید کرد.

نخست وزیر پاکستان ضمن تاکید بر پیوندهای برادری میان پاکستان و ترکیه، از روند رو به رشد روابط دوجانبه ابراز خرسندی کرد و بر تعهد قاطع پاکستان به گسترش بیشتر همکاری های دوجانبه در همه زمینه های مورد علاقه از جمله تجارت، سرمایه گذاری، فناوری و دفاع تاکید نمود.

در این دیدار تحولات منطقه ای و جهانی به ویژه وخامت اوضاع انسانی در غزه مورد بحث و بررسی مقامات عالی دو کشور قرار گرفت.

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از حمایت قاطع اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای آتش بس دائمی در غزه و صلح پایدار در خاورمیانه قدردانی و بر ضرورت و اهمیت تحقق راه حل دو دولتی به عنوان کلید دستیابی به صلح پایدار در خاورمیانه تاکید کرد.

وی همچنین دعوت خود را از رجب طیب اردوغان برای انجام یک سفر رسمی زودهنگام به پاکستان برای ریاست مشترک هفتمین نشست شورای همکاری استراتژیک سطح عالی در اسلام آباد، تکرار کرد.

در پایان این نشست، هر دو طرف بر حمایت قوی و پایدار خود از یکدیگر در مورد موضوعات اصلی و منافع ملی دو کشور تأکید کردند.

ارسال نظر

 
1