خبر فوری

 
 
الحاق یک فروند هواپیمای ATR به ناوگان هوایی نیروی دریایی پاکستان
کد خبر :1603028884

10:23 1402/09/15


برچسب ها : الحاق, گشت دریایی, ناوگان, نیروی دریایی ارتش پاکستان, هواپیمای گشت دریایی, کراچی,

پنجمین هواپیمای مدرن گشت دریایی ATR وارد ناوگان هوایی نیروی دریایی پاکستان شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هواپیمای مدرن گشت دریایی ATR وارد ناوگان هوایی نیروی دریایی پاکستان شد.

براساس بیانیه منتشر شده از سوی سخنگوی نیروی دریایی ارتش پاکستان، به منظور الحاق پنجمین هواپیمای مدرن گشت دریایی به ناوگان مراسمی در پایگاه هوانوردی نیروی دریایی PNS مهران کراچی برگزار شد که امیر دریابد نوید اشرف به عنوان میهمان خصوصی در آن شرکت کرد.

امیر دریابد نوید اشرف طی سخنانی در این مراسم، نیروی دریایی مستحکم را بسیار ضروری برای مقابله با چالش های دریایی نوظهور در منطقه عنوان کرد و افزود: الحاق هواپیمای گشتی جدید، توانایی های نظارت دریایی در زمان جنگ و صلح نیروی دریایی پاکستان را بیشتر خواهد کرد. الحاق ATR عملیات پایدار از ساحل غربی را از طریق لجستیک و جابجایی منظم پرسنل تضمین می کند.

سخنگوی نیروی دریایی پاکستان در ادامه تصریح داشت که قرار است در آینده تعداد چنین هواپیماهای گشت دریایی افزایش یابد و هواپیمای گشت زنی ATR نیروی دریایی پاکستان قادر به انجام ماموریت های ضد زیردریایی، ضد سطحی و سایر جنگ های دریایی خواهد بود.

گفتنی است نیروی دریایی پاکستان در حال دستیابی به هواپیماهای ATR از منابع مختلف است و در حال نوسازی آنها برای انجام مأموریت های شناسایی دریایی و جنگ ضد زیردریایی در دریا است.

به عنوان یک هواپیمای تجاری، هزینه عملیاتی بسیار پایینی در مقایسه با هواپیماهای نظامی سفارشی دارد. این پنجمین هواپیمایی است که برای این منظور خریداری شده است.

ارسال نظر

 
1