خبر فوری

 
توافق پاکستان و بلاروس جهت افزایش همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف
کد خبر :1601485744

10:57 1402/03/11


برچسب ها : پاکستان و بلاروس, روابط دوجانبه, شهباز شریف, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه,

سرگئی ایلینک وزیر امور خارجه بلاروس با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و پیام آرزوی نیک و خیر رئیس جمهور بلاروس را ابلاغ کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سرگئی ایلینک وزیر امور خارجه بلاروس با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و پیام آرزوی نیک و خیر رئیس جمهور بلاروس را ابلاغ کرد. در این پیام گفته شد که بلاروس، پاکستان را یک کشور مهم در منطقه می داند و تلاش های این کشور در مورد توسعه ثبات و صلح منطقه ای را مورد ستایش قرار می دهد.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار ضمن ابراز عزم پاکستان جهت افزایش همکاری های دوطرفه در بخش های مختلف از جمله اقتصاد، کشاورزی، علم و فناوری، فناوری اطلاعات، آموزش و فرهنگ، بیان داشت که پاکستان برای روابط خوشایند و همه جانبه خود با بلاروس اهمیت بسزایی قائل است.

 شهباز شریف در ادامه با آگاه کردن وزیر خارجه بلاروس از آنچه که نقض حقوق بشر در جامو و کشمیر توسط هند خواند، بر تبادل مداوم هيئت های عالی رتبه و ساير فعاليت ها در چارچوب سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین پاکستان و بلاروس در سال 2024، تاکید کرد. وی به همین منظور از رئیس جمهور بلاروس دعوت کرد تا هرچه زودتر از پاکستان بازدید کند.

ارسال نظر

 
1