خبر فوری

 
 
قول مساعد کابل برای همکاری با اسلام آباد علیه مخفیگاه‌های امن تحریک طالبان پاکستان در افغانستان
کد خبر :1600172357

14:58 1401/12/05


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, تحریک طالبان پاکستان, حکومت طالبان افغانستان, خواجه محمد آصف, دولت طالبان افغانستان, مرز پاکستان و افغانستان, ملا عبدالغنی برادر, وزیر دفاع پاکستان, کابل,

پس از سفر هیئت بلندپایه پاکستانی به افغانستان و دیدار با مقامات طالبان منابع آگاه از متقاعد شدن کابل برای همکاری با اسلام آباد در عملیات علیه تحریک طالبان پاکستان خبر می‌دهند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| پس از سفر هیئت بلندپایه پاکستانی به افغانستان و دیدار با مقامات طالبان منابع آگاه از متقاعد شدن کابل برای همکاری با اسلام آباد در عملیات علیه تحریک طالبان پاکستان خبر می‌دهند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هیئت بلندپایه پاکستانی به سرپرستی خواجه محمد آصف وزیر دفاع این کشور و تنی چند از مقام‌های برجسته این کشور چند روز قبل با هدف دیدار و رایزنی با مقامات طالبان افغانستان در خصوص فعالیت گروه تروریستی تحریک طالبان وارد کابل شدند.

به گفته منابع آگاه در جریان دیدار هیئت عالی رتبه پاکستانی با ملا عبدالغنی برادر نخست وزیر دولت موقت افغانستان موضوع فعالیت گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان در داخل خاک افغانستان مورد بحث قرار گرفت و هیئت پاکستانی مقامات طالبان افغانستان را برای انجام اقدامات مؤثر علیه تحریک طالبان متقاعد کردند و مقامات طالبان افغانستان نیز قول مساعد همکاری در این زمینه را دادند.

لازم به ذکر است خواجه محمد آصف وزیر دفاع پاکستان در رأس هیئت بلندپایه شامل سپهبد ندیم انجم رئیس سازمان اطلاعات پاکستان، محمد صادق خان نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان و دکتر اسد مجید خان معاون وزیر خارجه این کشور روز چهارشنبه وارد کابل پایتخت افغانستان شد.

در این دیدار علاوه بر موضوع فعالیت آزادانه عناصر تروریستی تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان موضوعات مختلفی همچون مناقشات پی‌درپی مرزی میان دو کشور، تجارت مرزی و روابط دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

 
1