خبر فوری

 
بلوچستان: ناپدید شدن اجباری هشت نفر به دست نیروهای امنیتی پاکستان
کد خبر :1599715137

10:55 1403/08/04


برچسب ها : آزادی افراد ربوده شده بلوچ, ارتش پاکستان, افراد ربوده شده بلوچ, بندر گوادر, شهرستان پنجگور, شهرستان دیره بگتی, شهروندان بلوچ, نیروهای امنیتی پاکستان,

نیروهای امنیتی پاکستان طی اقدامات مختلف در ادامه روند سرکوب شهروندان بلوچ 8 نفر دیگر را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل نمودند.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| نیروهای امنیتی پاکستان طی اقدامات مختلف در ادامه روند سرکوب شهروندان بلوچ 8 نفر دیگر را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل نمودند.

طبق جزئیات منتشر شده، اعضای جوخه مرگ وابسته به نهادهای حاکمیتی پاکستان مورخه 23 اکتبر(2 آبان) یک جوان بلوچ به نام ارشاد احمد فرزند محمد اسماعیل را از مغازه ای واقع در نزدیکی خانه اش در پنجگور ربودند.

همچنین طبق گزارش های دریافتی از پنجگور، نیروهای امنیتی پاکستان مورخه 14 اکتبر(23 مهر) 4 نفر از اهالی قلات و پنجگور را که به سمت گوادر در حال سفر بودند را دستگیر کردند، 3 نفر از آنها بعدها از زندان آزاد شدند، اما یک نفر به نام عدنان بلوچ فرزند امیر همچنان در بند سرویس های امنیتی پاکستان به سر می برد.

نیروهای پاکستانی علاوه بر این در 19 اکتبر(28 مهر) سال جاری یک فرد بلوچ به نام قدیر احمد فرزند لعل بخش را از منطقه پسنی بندر گوادر مورد بازداشت قرار دادند.

اطلاعات واصله از شهرستان دیره بگتی نیز حکایت از آن دارد که طی روزهای 17 الی 21 اکتبر جاری تعداد 5 نفر از شهروندان بلوچ توسط نیروهای امنیتی ربوده شده اند که هویت آنها به این شرح اعلام شده است: شاه مراد فرزند تاپه بگتی، مصطفی فرزند احمد علی بگتی، بازید فرزند خلیق داد، غلام رسول فرزند علی خان، خیرالله فرزند نواب بگتی.

طبق اعلام حزب جمهوری خواه بلوچ طی یک هفته گذشته نزدیک به 25 نفر از شهرستان دیره بگتی توسط نیروهای امنیتی پاکستانی تحت بازداشت قرار گرفته اند که اسامی تنها 21 نفر از آنها اعلام شده است.

گفتنی است روند ربوده شدن شهروندان بلوچ به دست نیروهای امنیتی پاکستان بار دیگر در نقاط مختلف بلوچستان و دیگر ایالت ها تشدید یافته است و تنها طی ماه جاری میلادی نزدیک به 80 نفر به دست نیروهای پاکستانی بازداشت و ناپدید شده اند که از این میان هویت 78 نفر از آنها شناسایی شده است.

در ماه جاری میلادی(اکتبر) تعداد 12 دانشجو و جوان بلوچ از شهر کراچی مرکز ایالت سند پاکستان مورد بازداشت قرار گرفت و در ایالت بلوچستان نیز 10 نفر از شهرستان کیچ، 9 نفر از نوشکی، 7 نفر از گوادر و 7 نفر نیز از شهرستان پنجگور توسط نیروهای امنیتی ربوده شده اند.

از سوی دیگر 2 جوان بلوچ به نام های شهزاد محبوب ملازهی و خدا رحیم که ماه اوت سال جاری از شهرستان خاران ربوده شده بودند، از بند سرویس های امنیتی پاکستان آزاد شده و به خانه های خود بازگشتند.

ارسال نظر

 
1