خبر فوری

 
 
اعطای استوارنامه سفرای کشورهای مختلف به دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1599583529

16:56 1401/12/24


برچسب ها : پاکستان و اکوادور, پاکستان و پرتغال, پاکستان و لیتوانی, پاکستان و مالزی, پاکستان و کوزوو, سفیر اکوادور, سفیر پرتغال, سفیر مالزی, سفیر کوزوو, مالزی,

سقرای کشورهای مالزی، پرتغال، کوزوو، لیتوانی و اکوادور طی سفر به اسلام آباد استوار نامه خود را به دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان تقدیم نمودند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سفرای کشورهای مالزی، پرتغال، کوزوو، لیتوانی و اکوادور همزمان با آغاز ماموریت دیپلماتیک خود در پاکستان، در دیدار با دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور استوار نامه خود را تقدیم وی نمودند.

دکتر عارف علوی در دیدار با کمیساریای عالی مالزی از روابط مستحکم و پابرجا میان دو کشور ابراز خرسندی کرد و خواستار توسعه روابط با مالزی در زمینه های مختلف از جمله اقتصاد، تجارت، علم و فناوری شد.

وی همچنین از حمایت های مستمر مالزی از مواضع مختلف پاکستان در مجامع بین المللی تشکر کرد و گفت: دسترسی به محصولات پاکستانی در بازارهای مالزی و آسیا، منجر به رفع نیازها و افزایش تجارت دوجانبه خواهد شد.

در ادامه، رئیس جمهور پاکستان در دیدار با سفیر پرتغال، بر ظرفیت گسترده روابط و همکاری میان پاکستان و پرتغال به ویژه در زمینه های تجارت، کشاورزی و سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: پاکستان یک بازار مشتمل از 220 میلیون جمعیت است.

وی همچنین از شرکت های پرتغالی جهت سرمایه گذاری در پاکستان دعوت به عمل آورد و افزود: هیئت های تجاری پاکستان و پرتغال بایستی مورد حمایت مقامات دولتی دو کشور قرار گیرند.

وی در دیدار با سفیر کوزوو گسترش روابط اقتصادی با این کشور را از اولویت های اصلی دولت داتست و خواستار گسترش روابط دوجانبه در تمامی زمینه های مختلف میان پاکستان و کوزوو شد و ایجاد ارتباط میان اتاق های بازرگانی دو کشور را گامی مهم در ارتقای تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه توصیف کرد.

دکتر عارف علوی همچنین طی گفتگو با سفیر لیتوانی ضمن ابراز خرسندی از روابط موجود میان دو کشور، بر گسترش روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه تاکید کرد و گفت: پاکستان خواستار توسعه روابط در تمامی زمینه های مختلف با لیتوانی می باشد.

وی در پایان این مراسم، با سفیر اکوادور دیدار کرد و بر لزوم تقویت تعاملات دوجانبه به ویژه در عرصه های سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاکید نمود.

ارسال نظر

 
1