خبر فوری

 
 
دیدار نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور جامو و کشمیر با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1598405486

11:12 1402/07/21


برچسب ها : انوار الحق کاکر, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, پاکستان و هند, جامو و کشمیر, دولت موقت, نخست وزیر پاکستان, نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی,

نخست وزیر پاکستان در دیدار نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور جامو و کشمیر به تشریح اقدامات ضد حقوق بشر دولت دهلی نو علیه مسلمانان جامو و کشمیر پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان در دیدار نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور جامو و کشمیر به تشریح اقدامات ضد حقوق بشر دولت دهلی نو علیه مسلمانان جامو و کشمیر پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، یوسف محمد الدوبی نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در امور جامو و کشمیر که در سفری رسمی در اسلام آباد به سر می‌برد روز گذشته با حضور در دفتر نخست وزیری پاکستان با انوار الحق کاکر نخست وزیر دولت موقت دیدار و گفتگو نمود.

نخست وزیر موقت پاکستان در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت سازمان همکاری اسلامی از تلاش‌های متداوم این سازمان برای حمایت از مسئله کشمیر و مخالفت با اقدامات غیر قانونی و یک‌جانبه گرایانه هند در 5 اوت 2019 میلادی تمجید نمود.

وی ابراز داشت: پاکستان و مردم کشمیر چشم داشت زیادی از سازمان همکاری اسلامی دارند، مناقشه جامو و کشمیر مهم‌ترین ریشه تنش در منطقه آسیای جنوبی است و حل آن به بهبود ثبات و امنیت در منطقه کمک خواهد کرد.

وی گفت: پاکستان نسبت به حل مسالمت آمیز و عادلانه مناقشه کشمیر بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد مصمم است.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به ایثارگری و جان‌فشانی بی نظیر مردم جامو و کشمیر اشغالی برای دستیابی به حق غیر قابل انکار خودمختاری خاطرنشان کرد: مردم کشمیر همواره به حمایت‌های سازمان همکاری اسلامی و امت اسلام امیدوار بوده‌اند.

انوار الحق کاکر با ابراز نگرانی شدید خود نسبت به گسترش اسلام هراسی در سطح جهان به ویژه در قالب هندوگرایی تصریح کرد: این موضوع خطری بزرگی برای امنیت و ثبات جهانی به شمار می‌رود و باید اقدامات در راستای مقابله با این عناصر و قدرت‌ها تشدید و تسریع یابد.

در ادامه این دیدار یوسف محمد الدوبی نماینده ویژه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در امور جامو و کشمیر نیز طی اظهاراتی به نخست وزیر پاکستان نسبت به تداوم حمایت از مسئله کشمیر اطمینان داد و گفت: سازمان همکاری اسلامی به تداوم حمایت از مسئله کشمیر متعهد است و سفر من به عنوان نماینده ویژه به پاکستان و جامو و کشمیر آزاد بیانگر عزم و تعهد سازمان نسبت به این امر است.

ارسال نظر

 
1