خبر فوری

 

بلوچستان: به گزارش راز نیوز | نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان در روزهای اخیر دست کم 13 تن از جوانان بلوچ را از مناطق مختلف ایالت بلوچستان دستگیر و بازداشت کردند.

یاسر حمید فرزند عبدالحمید در تاریخ 20 مهر (11 اکتبر) از منطقه بهوانی بخش حب شهرستان قلات پس از شکنجه توسط نیروهای امنیتی پاکستان، ربوده شد.

4 دانشجوی بلوچ از جمله شمریز بادینی فرزند ماستر فرید و دیدگ بلوچ زهری فرزند یونس زهری در تاریخ 19 مهر (10 اکتبر) از شهر لاهور ایالت پنجاب توسط نیروهای امنیتی پاکستان ربوده شدند و پس از گذشت 24 ساعت آزاد و به محل اقامت خود در لاهور بازگشتند.

نیروهای دایره مبارزه با تروریسم در مورخ 19 مهر (10 اکتبر) 2 فرد بلوچ به اسامی وفا منظور بلوچ و محیم جان بلوچ را از شهرستان تربت ایالت بلوچستان دستگیر و بازداشت کردند.

همچنین نیروهای امنیتی پاکستان در تاریخ 17 مهر (8 اکتبر) فردی به نام علی محمد را از محل کسب و کار خود واقع در منطقه جهاؤ شهرستان آواران ایالت بلوچستان ناپدید کردند.

سرویس های اطلاعاتی پاکستان در تاریخ 12 مهر (3 اکتبر) طی یورش به خانه ای در شهرستان گوادر، جوانی به نام عمران بلوچ را دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

4 جوان بلوچ دیگر نیز به اسامی جنید فرزند عبدالحمید، شبیر احمد فرزند امیر احمد، آفتاب احمد فرزند نذیر احمد و راشد علی در تاریخ 5 مهر (26 سپتامبر) از شهر حب دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

ربودن افراد در بلوچستان سال هاست بی وقفه ادامه دارد و اکثریت ربوده شدگان، جوانان بلوچ هستند همچنین سازمان صدای افراد ربوده شده بلوچ بیش از یک دهه است که در حال اعتراض به چنین اقداماتی علیه انسانیت در این سرزمین است.

ارسال نظر

 
1