خبر فوری

 
اتکای فزاینده تحریک طالبان پاکستان به اتباع افغان در عملیات های تروریستی
کد خبر :1588610604

14:42 1402/12/12


برچسب ها : تحریک طالبان پاکستان, حملات تروریستی, سازمان اطلاعات پاکستان, سرویس های اطلاعاتی پاکستان, شهروندان افغان, نیروهای امنیتی پاکستان,

حضور اتباع افغان در میان جنگجویان گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان اعتراض توأم با نگرانی را برای نهادهای امنیتی پاکستان به همراه داشته است.


خیبر پختون خوا: به گزارش راز نیوز| حضور اتباع افغان در میان جنگجویان گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان اعتراض توأم با نگرانی را برای نهادهای امنیتی پاکستان به همراه داشته است.

با نگاهی به پیشینه حوادث تروریستی در پاکستان طی 3 سال گذشته و بررسی هویت عوامل تروریستی دستگیر و یا هلاک شده در ارتباط با این حوادث تروریستی، ادعای نهادهای امنیتی پاکستان مبنی بر نقش اتباع افغان در گسترش تروریسم در پاکستان را تقویت می کند.

اطلاعات منتشر شده از تشخیص هویت 6 تروریست کشته شده در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان در 9 اسفند ماه جاری در حوالی منطقه اسپین وام شهرستان وزیرستان شمالی گواهی دیگر بر این امر است.

طبق اعلام منابع آگاه، هویت تروریست‌های کشته شده در جریان درگیری با نیروهای امنیتی ارتش پاکستان به این شرح است: محمد انور فرزند انگور خان اهل شهر خوست، حمزه اهل لوگر، فرمان اهل لوگر، شبیر جان ملقب به عابد اهل شهر خوست، گل جان اهل پکتیکا و طلحه ملقب به ضرار.

علاوه بر این در جریان این عملیات یک عامل انتحاری 16 ساله به نام عابدالله فرزند جمال نیز به هلاکت رسید.

نهادهای امنیتی پاکستان ضمن ابراز نگرانی نسبت به نقش بالای اتباع افغان در حملات تروریستی داخل خاک پاکستان اظهارات مقامات دولت موقت افغانستان را پوچ و بی اساس عنوان نمودند.

این نهادها همچنین اقدامات جدی دولت طالبان افغانستان برای جلوگیری از همکاری اتباع افغان با گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان را خواستار شدند.

ارسال نظر

 
1