خبر فوری

 
تأکید پاکستان و ترکیه بر اتخاذ راه حل دو دولتی در مسئله فلسطین
کد خبر :1588088029

18:32 1403/03/19


برچسب ها : استانبول, اسرائیل, پاکستان و ترکیه, خاورمیانه, رژیم صهیونیستی, روابط دوجانبه, شورای وزیران امور خارجه D-8, محمد اسحاق دار, مردم فلسطین, مسئله فلسطین, هاکان فیدان, همکاری دوجانبه, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه ترکیه,

پاکستان و ترکیه بر ضرورت راه حل دو دولتی برای صلح در خاورمیانه و نیاز به تلاش های هماهنگ بین المللی برای پایان دادن به نسل کشی مردم فلسطین و تجاوزات اسرائیل در غزه تأکید کردند.


استانبول: به گزارش راز نیوز | پاکستان و ترکیه بر ضرورت راه حل دو دولتی برای صلح در خاورمیانه و نیاز به تلاش های هماهنگ بین المللی برای پایان دادن به نسل کشی مردم فلسطین و تجاوزات اسرائیل در غزه تأکید کردند.

این تأکیدات در نشستی که میان محمد اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان و هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در حاشیه نشست فوق‌العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه  (D-8)در استانبول برگزار شد، صورت گرفت.

وزرای خارجه پاکستان و ترکیه درباره نشست فوق‌العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه  (D-8)که برای بررسی وضعیت وخیم غزه در نتیجه تجاوزات اسرائیل از اکتبر 2023 تإسیس شده بود، گفتگو کردند.

اسحاق دار و هاکان فیدان ضمن گفتگو و تبادل نظر در خصوص روابط دوجانبه ایده آل میان پاکستان و ترکیه که ریشه در ایمان، فرهنگ و تاریخ دارد، بر تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور توافق کردند.

وزیر امور خارجه ترکیه انتخاب پاکستان به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد را به اسحاق دار معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور تبریک گفت.

در پایان این نشست همچنین اسحاق دار از تمایل و همکاری ترکیه برای حمایت از منشور سازمان ملل متحد و حقوق بین الملل قدردانی کرد.

 

ارسال نظر

 
1