خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هیئتی از صندوق توسعه عربستان سعودی (SFD) به رهبری سلطان بن عبدالرحمن آل مارشاد مدیر اجرایی SFD، در جریان سفر خود به اسلام آباد روز جمعه با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار و در مورد پروژه های جاری آن در پاکستان گفتگو کرد.

نخست وزیر ضمن خوشامدگویی به این هیات، از دوستی دیرینه با عربستان سعودی و تلاش های SFD برای تأمین مالی پاکستان در زمینه های بهداشت، انرژی، زیرساخت ها و آموزش و همچنین سیل اخیر تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین از امضای موافقت نامه های مالی بین صندوق توسعه عربستان و دولت پاکستان به ارزش 107 میلیون دلار برای ساخت نیروگاه های برق آبی در منطقه جامو و کشمیر آزاد که نه تنها انرژی پاک را تامین می کند، بلکه به ریشه کن کردن تهدید جنگل زدایی و ایجاد فرصت های شغلی برای مردم محلی نیز کمک خواهد کرد، قدردانی به عمل آورد.

مدیرعامل SFD اطلاعات جدیدی را در مورد پروژه‌های در دست اجرا از جمله پروژه نیروگاه آبی چند منظوره مهمند، پروژه برق آبی جولان گل، پروژه توسعه منطقه‌ای ملاکند و سایر پروژه‌هایی که از طریق کمک‌های بلاعوض عربستان تامین می‌شوند، با نخست ‌وزیر پاکستان به اشتراک گذاشت.

در همین حال، مدیر عامل SFD به تکمیل زودهنگام پروژه های مشترک اطمینان داد و همچنین تاکید کرد: پادشاهی عربستان سعودی تحت رهبری خانواده سلطنتی، تمام کمک های ممکن و حمایت مستمر را به پاکستان ارائه خواهد کرد.

وی همچنین از نخست وزیر و دولت پاکستان برای استقبال گرم و مهمان نوازی شان و همچنین اعطای جایزه ملی مدنی هلال قائد اعظم تشکر کرد.

پیش از این، هیئت صندوق توسعه عربستان سعودی (SFD) با احمد چیما وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این نشست دو طرف قراردادهای وام پروژه برق آبی شانتر 48 مگاواتی و پروژه برق آبی جاگران چهارم 22 مگاوات را امضا کردند.

همچنین مبلغ وام پروژه برق آبی شانتر 66 میلیون دلار و پروژه برق آبی جاگران چهارم 41 میلیون دلار است که جمعا معادل 107 میلیون دلار می شود.

ارسال نظر

 
1