خبر فوری

 
گیلانی: پاکستان مشتاق گسترش همکاری با ژاپن در زمینه ‌های منافع متقابل است
کد خبر :1584379980

10:08 1403/06/09


برچسب ها : پاکستان و ژاپن, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط دو جانبه, سفیر ژاپن, میتسوهیرو وادا, وادا میتسوهیرو, یوسف رضا گیلانی,

یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان گفت که پاکستان برای روابط خود با ژاپن اهمیت زیادی قائل است و مشتاق است همکاری ها را در زمینه های مختلف با منافع متقابل گسترش دهد.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| یوسف رضا گیلانی رئیس مجلس سنای پاکستان گفت که پاکستان برای روابط خود با ژاپن اهمیت زیادی قائل است و مشتاق است همکاری ها را در زمینه های مختلف با منافع متقابل گسترش دهد.

رئیس مجلس سنا طی دیدار با وادا میتسوهیرو سفیر ژاپن در پاکستان، ژاپن را به عنوان یک شریک توسعه کلیدی پاکستان عنوان کرد و افزود: دو کشور از روابط صمیمانه و دوستانه مبتنی بر احترام متقابل و اهداف مشترک توسعه منطقه ای برخوردار هستند.

در این دیدار، ضمن بحث در مورد جنبه ‌های مهم روابط پاکستان و ژاپن با هدف بررسی بیشتر فرصت ‌ها برای افزایش همکاری، بر تعهد پاکستان به تقویت مشارکت خود با ژاپن در حوزه های مختلف تاکید شد.

گیلانی با قدردانی ویژه از حمایت ژاپن در پی سیل ویرانگر پاکستان در سال 2022 میلادی، سفر چهار روزه بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه سابق پاکستان به ژاپن در ژوئیه 2023 میلادی و دیدار های وی با هایاشی وزیر امور خارجه ژاپن و نخست وزیر این کشور را یادآور شد و با تاکید بر اهمیت موضوع روابط دیپلماتیک در سطح بالا، گفت: تعاملات آنها جهت و حرکت بیشتری را برای تعمیق روابط در بخش های مختلف فراهم می کند.

وی افزود : حجم تجارت دوجانبه در حال حاضر 1.27 میلیارد دلار است که بسیار کمتر از پتانسیل واقعی در تجارت دو جانبه است؛ هر دو کشور باید برای تقویت تجارت دو جانبه با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس مجلس سنا همچنین اظهار کرد: پاکستان همچنین برای ابتکارات توسعه آژانس همکاری بین المللی ژاپن (جایکا) ارزش زیادی قائل است و به دنبال ایجاد پروژه های شاخص قابل مشاهده است. ژاپن همچنان شریک سرمایه گذاری کلیدی است و پاکستان از افزایش سرمایه گذاری ژاپن استقبال می کند.

گیلانی از ژاپن خواسته است تا نقش فعالی در تلاش های بین المللی برای رسیدگی به بازگرداندن پناهجویان افغان مقیم پاکستان داشته باشد. او از ژاپن به عنوان یک بازیگر کلیدی بین‌المللی خواست تا از ابتکارات با هدف تسهیل بازگرداندن امن پناهندگان حمایت و در آن مشارکت کند.

وی با بیان اینکه دو کشور سازوکارهای دوجانبه مختلفی را برای گفتگو ایجاد کرده اند، به سفیر اطلاع داد که سنای پاکستان یک گروه دوستی پاکستان و ژاپن تشکیل داده است که می تواند یک تریبون مناسب را فراهم کند و باید به طور مرتب برای بررسی و پیشبرد این روابط مورد استفاده قرار گیرد. تبادلات منظم پارلمانی برای تقویت روابط دوجانبه حیاتی تلقی می شود. وی خاطر نشان کرد که چنین دیدارهایی درک متقابل را تقویت می و ارتباطات مردمی را ارتقا می بخشد.

گیلانی از پیشرفت ‌های دلگرم‌کننده در ارسال نیروی انسانی پاکستانی به ژاپن از طریق یادداشت‌ های همکاری در برنامه ‌های آموزش کارآموز فنی (TITP) و برنامه ‌های کارگران ماهر مشخص (SSW) که در سال 2019 به امضا رسید، تمجید کرد.

ارسال نظر

 
1