خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ترکیه در اسلام آباد با وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان
کد خبر :1583790720

12:34 1402/07/13


برچسب ها : پاکستان و ترکیه, روابط دوجانبه, سفیر ترکیه, صداو سیما, فیلم, فیلم سازی, مهمت باچاجی, وزیر اطلاع رسانی و رسانه,

مهمت باچاجی سفیر ترکیه در اسلام آباد امروز پنجشنبه 13 مهر با مرتضی سولنگی وزیر موقت اطلاع رسانی و رسانه پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| مهمت باچاجی سفیر ترکیه در اسلام آباد امروز پنجشنبه 13 مهر با مرتضی سولنگی وزیر موقت اطلاع رسانی و رسانه پاکستان دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص تقویت هرچه بیشتر همکاری های دوجانبه در بخش های مختلف من جمله اقتصاد، تجارت، فرهنگ، گردشگری، رسانه، سینما و ارتباطات مردمی توافق کردند.

وزیر فدرال پاکستان با بیان اینکه پاکستان برای روابط خود با کشور برادر ترکیه اهمیت بسزایی قائل است، گفت: دو کشور همواره در برهه های دشوار در کنار یکدیگر بوده اند. وی ضمن محکوم کردن حمله انفجاری اخیر در ترکیه، با اشاره به این مسئله که پاکستان با چالش تروریسم مواجه است، گفت: ترکیه نیز با این مشکل مواجه می باشد. ما کشوری مستحکم هستیم که اقدامات تروریستی نمی توانند ما را تضعیف کنند.

مرتضی سولنگی با بیان اینکه سریال های ترکیه ای در پاکستان بسیار محبوب هستند، گفت: «فیلم و سریال می توانند نقش کلیدی در بهبود وجهه جهانی هر کشور ایفا کنند. وی با ابراز تمایل به تولید فیلم مشترک با ترکیه، گفت که فیلمسازان ترک با توجه به صنعت فیلم در پاکستان می توانند از عفو مالیاتی بهره مند شوند.

وزیر رسانه پاکستان خاطرنشان کرد: مناطق شمالی پاکستان از نظر زیبایی طبیعی غنی می باشند و فیلمسازان ترک می توانند از این مناطق زیبای گردشگری استفاده کنند، همکاری دو کشور در حوزه رسانه نیاز روز است. وی پیشنهاد کرد که پاکستان و ترکیه با هم فرهنگ خود را ترویج دهند و در این زمینه می توان فیلم های مشترکی را در مرکز پاکستان و چین به نمایش گذاشت.

مهمت باچاجی سفیر ترکیه با بیان اینکه دو کشور پاکستان و ترکیه در حال همکاری دوجانبه در همه زمینه های زندگی از جمله حوزه رسانه ای می باشند، تصریح داشت که دولت ترکیه متمایل به آوردن فیلم های ترکیه ای به سینما های پاکستان است. جمهوری ترکیه صدمین سالگرد تاسیس خود را جشن می گیرد و آنها می خواهند این رویدادها را همراه با پاکستان به یاد ماندنی سازند.

سفیر ترکیه همچنین از علاقه وزیر اطلاع رسانی در جهت ارتقای همکاری های منطقه ای قدردانی کرد.

ارسال نظر

 
1