خبر فوری

 
بازدید سفیر ژاپن از اتاق بازرگانی و صنایع شهر سیالکوت "شهر برندها"
کد خبر :1582151324

10:20 1402/06/31


برچسب ها : اتاق بازرگانی سیالکوت, پاکستان و ژاپن, تجارت, تسهیل ویزا, توپ فوتبال, روابط دوجانبه, سفیر ژاپن, سیالکوت, صدور روادید,

میتسوهیرو وادا سفیر ژاپن در اسلام آباد روز گذشته پنجشنبه 30 شهریور به همراه هیئتی از بازرگانان ژاپنی از اتاق بازرگانی و صنعت سیالکوت بازدید کرد و پیرامون امور تجاری و اقتصادی دوجانبه به گفتگو پرداخت.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| میتسوهیرو وادا سفیر ژاپن در اسلام آباد روز گذشته پنجشنبه 30 شهریور به همراه هیئتی از بازرگانان ژاپنی از اتاق بازرگانی و صنعت سیالکوت بازدید کرد و پیرامون امور تجاری و اقتصادی دوجانبه به گفتگو پرداخت.

وی از استقبال گرم این اتاق تقدیر و تشکر کرد و با بیان اینکه سیالکوت شهر مردمان هنرمند و زحمتکش است، افزود: سیالکوت شهری مملو از فرصت های گسترده تجاری است که بازرگانان ژاپن باید از آن بهره مند شوند.

وی در ادامه صحبت های خود توپ فوتبال ساخت این شهر را معروف در جهان عنوان کرد و اظهار داشت که این توپ های فوتبال در ژاپن نیز استفاده می شوند. همچنین کیت هنرهای رزمی ساخته شده از سیالکوت در ژاپن نیز استفاده می شود. او در ادامه خطاب به تجار سیالکوت ضمن اطمینان بخشی در خصوص برطرف کردن موانع موجود در صدور روادید تجاری میان پاکستان و ژاپن، گفت: در حل این موانع ایفای نقش خواهم کرد تا بتوان روابط تجاری و اقتصادی را بیش از پیش تقویت کرد.

عبدالغفور ملک رئیس اتاق بازرگانی و صنعت سیالکوت از بازدید سفیر ژاپن و هیئت همراه از این اتاق کمال تشکر را داشت و گفت: این بازدید برای ما حائز اهمیت بسزایی است و امیدواریم این نشست نتایج مثبتی در مستحکم تر نمودن تجارت دوطرفه خواهد داشت. این بازدید از این جهت نیز دارای اهمیت است که پس از سال 2016 میلادی این اولین بازدید سفیر ژاپن از اتاق می باشد.

وی در ادامه گفت: جناب عالی آقای سفیر این امر را مورد تمجید قرار خواهند داد که مرکز صنعتی صادراتی سیالکوت پاکستان از طریق تولیدات صنعتی خود که به تمام نقاط جهان صادر می شود به توسعه اقتصادی کشور کمک می کند، برندهای برتر فوتبال، کریکت و هاکی از سیالکوت می‌آیند و این شهر تجهیزات ورزشی، تجهیزات جراحی، پوشاک نساجی و کالاهای چرمی را برای برندهای بزرگ جهانی تولید می‌کند. می توان به این شهر برندها نیز لقب داد و علاوه بر آنکه سرفهرست در تجارت است، برای بازرگانی نیز باز است.

در ادامه بر تسهیل صدور روادید برای بازرگانان نیز تاکید و گفته شد که سفارتخانه های بزرگ کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا در تسریع و تسهیل روادید برای بازرگانان به توصیه اتاق سیالکوت یک پنجره قرار ویژه برای ویزای تجاری در نظر گرفته اند.

ارسال نظر

 
1