خبر فوری

 
 
تأکید نخست وزیر پاکستان بر اهمیت روابط اسلام آباد و تهران در دیدار با امیر عبداللهیان
کد خبر :1581497815

14:43 1402/05/12


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, دکتر حسین امیرعبداللهیان, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, وزیر امور خارجه ایران,

نخست وزیر پاکستان طی دیدار با هیئت عالی رتبه ایران به سرپرستی وزیر خارجه این کشور بر اهمیت روابط دوستانه میان اسلام آباد و تهران تأکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نخست وزیر پاکستان طی دیدار با هیئت عالی رتبه ایران به سرپرستی وزیر خارجه این کشور بر اهمیت روابط دوستانه میان اسلام آباد و تهران تأکید کرد.

طبق بیانیه بخش مطبوعاتی دفتر نخست وزیر پاکستان، دکتر حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سفری 3 روزه به پاکستان سفر کرده است، روز پنجشنبه با محمد شهباز شریف نخست وزیر این کشور دیدار و رایزنی نمود.

نخست وزیر پاکستان در این دیدار با تأکید بر اهمیت روابط دوستانه نزدیک میان دو کشور خواستار تمرکز بر توسعه همکاری‌های دوجانبه میان پاکستان و ایران به ویژه در بخش اقتصادی شد.

وی با اشاره به دیدار خود با دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در جریان مراسم افتتاحیه بازارچه مشترک مرزی در مرز پشین-مند در 28 اردیبهشت ماه سال جاری خاطرنشان کرد: اقدامات صورت گرفته در راستای توسعه اقتصادی مناطق مرزی بیانگر اولویت‌های مشترک پاکستان و ایران است، دو کشور نیازمند همکاری مشترک در جهت دستیابی به توسعه اقتصادی هستند.

نخست وزیر پاکستان تصریح کرد: سیاست دکتر رئیسی با عنوان «اول همسایگان» با چشم انداز بنده برای یک منطقه امن، توسعه یافته و مرتبط با یکدیگر به صورت کامل منطبق است.

وی همچنین بر لزوم استفاده از موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی در جهت روابط بهتر منطقه و تجارت بیش از پیش در راستای توسعه اهداف مستحکم توسعه و امنیت منطقه‌ای تأکید کرد.

شهباز شریف با ابراز نگرانی نسبت به افزایش موارد اسلام هراسی و گسترش تنفر علیه مسلمانان بر تعهد پاکستان برای همکاری مشترک با ایران و تمامی دیگر کشورهای اسلامی برای مقابله با این‌گونه اقدامات تأکید کرد و گفت: باید یک رویکرد مشترک در برابر این‌گونه اعمال نفرت انگیز که هدفشان ایجاد اختلاف و تفرقه در جوامع است اتخاذ گردد.

نخست وزیر پاکستان افزود: روابط پاکستان و ایران مستلزم تبادل هیئت‌های عالی رتبه در سطوح مقامات، وحدت در موضوعات مهم منطقه و جهانی و توسعه همکاری‌های مستحکم در بخش‌های مورد علاقه است.

ارسال نظر

 
1