خبر فوری

 
قرقیزستان علاقمند به تقویت روابط تجاری با پاکستان است
کد خبر :1572160308

14:50 1402/11/18


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع اسلام آباد, پاکستان و قرقیزستان, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سفیر قرقیزستان,

اولانبک سفیر قرقیزستان طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت اسلام‌آباد، تمایل کشورش به تقویت روابط تجاری با پاکستان را ابراز داشت.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| اولانبک سفیر قرقیزستان امروز چهارشنبه 18 بهمن از اتاق بازرگانی و صنعت اسلام‌آباد ICCI بازدید کرد.

وی در این بین با تاکید بر اینکه قرقیزستان و پاکستان از روابط دوستانه ای برخوردار هستند و کشورش علاقه مند است تا روابط تجاری خود را برای دستیابی به نتایج سودمند دوجانبه تقویت کند، گفت: هر دو کشور باید روابط تجاری پایدار را توسعه دهند زیرا پتانسیل خوبی برای همکاری در بسیاری از بخش‌های اقتصادی دارند.

سفیر قرقیزستان گفت: یک هیئت تجاری از پاکستان باید برای بررسی سرمایه گذاری های مشترک و مشارکت های تجاری از قرقیزستان بازدید کند. قرقیزستان در حالی که میوه های خشک و محصولات کشاورزی به پاکستان صادر می کند، مواد دارویی، کالاهای ورزشی و برخی محصولات دیگر از پاکستان وارد می کند.

وی اطمینان داد که سفارتش با ICCI در ابتکارات برای ارتقای ارتباطات تجاری بین بخش خصوصی هر دو کشور همکاری خواهد کرد.

احسن ظفر بختاوری، رئیس اتاق بازرگانی و صنعت اسلام آباد در این دیدار گفت: پاکستان و قرقیزستان می توانند در بسیاری از زمینه ها از جمله کشاورزی، صنعت، انرژی و گردشگری همکاری کنند.

وی گفت: موقعیت جغرافیایی هر دو کشور پتانسیل خوبی برای افزایش همکاری ها و ایفای نقش در ارتقای تجارت منطقه ای در مناطق مربوطه به آنها ارائه می دهد.

او گفت که پاکستان می تواند دسترسی آسان قرقیزستان را به بسیاری از بازارهای امیدوار کننده از جمله خاورمیانه و جنوب آسیا فراهم کند و به همین ترتیب، قرقیزستان متقابلا می تواند دسترسی آسان پاکستان به کشورهای آسیای مرکزی را فراهم کند؛ بنابراین روابط قوی تجاری و اقتصادی برای هر دو کشور و منطقه بسیار سودمند خواهد بود.

ارسال نظر

 
1