خبر فوری

 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | یک هیئت تجاری بلندپایه به رهبری آقای لی تینگ رئیس اتاق بازرگانی چانگ چیانگ چین طی سفر به اسلام آباد، ظهر امروز با محمد سمیع سعید وزیر برنامه ریزی، توسعه و اقدامات ویژه دولت موقت پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

هدف از این نشست بررسی فرصت های همکاری میان پاکستان و چین در زمینه های مختلف از جمله گسترش تجارت و فرصت های جدید سرمایه گذاری بود.

در این هیئت چینی 8 نفر به نمایندگی از صنایع مختلف واردات و صادرات، فناوری، الکترونیک، ماشین آلات، تجهیزات اداری، پوشاک و مصالح ساختمانی حضور داشتند.

مقامات دو کشور همچنین در این گفتگو، تقویت روابط دوجانبه و شناسایی زمینه های استراتژیک برای مشارکت میان پاکستان و چین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

در همین حال، محمد سمیع سعید ضمن اشاره به فرصت‌های بهره ‌برداری از مناطق ویژه اقتصادی، بر بخش‌های مهم سرمایه‌ گذاری از جمله کشاورزی، فناوری اطلاعات و مخابرات، معادن و معادن و بخش‌های انرژی تاکید کرد و گفت: پاکستان، سرمایه گذاران خارجی به ویژه سرمایه داران چینی را به سرمایه گذاری مشترک و انتقال صنایع به پاکستان تشویق می کند.

وی همچنین بر موقعیت جغرافیایی پاکستان تاکید کرد و افزود: جوانان بیش از 60 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند که این امر منجر به ایجاد فرصت های تجاری گسترده ای به ویژه در بخش فناوری اطلاعات می شود.

وزیر برنامه ریزی بر تعهد دولت پاکستان مبنی بر ایجاد یک محیط تجاری امن برای سرمایه گذاران اشاره نمود و گفت: عملیات پنجره ای برای سرمایه گذاران خارجی و تضمین امنیت در مناطق صنعتی اولویت اصلی دولت است و از کسب و کارها برای کشف فرصت ها در بخش هایی مانند کشاورزی، غذا، فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی و همکاری صنعتی استقبال می کند.

وی همچنین بر عزم دولت پاکستان برای پیشبرد طرح کمربند و جاده (BRI) به ویژه پروژه کریدور اقتصادی چین پاکستان، که به سرعت در حال پیشرفت است، تاکید کرد و ادامه داد: پاکستان متعهد به تسهیل و تشویق سرمایه گذاری خارجی، تضمین روابط متقابل سودمند با چین و سایر کشورها، تلاشی با هدف ارتقاء رفاه و توسعه به نفع ملت های ما و ایفای نقش مثبت در اقتصادهای منطقه ای و جهانی است.

 

ارسال نظر

 
1