خبر فوری

 
 
حمله گروه تجزیه طلب بی ال ای به ارتش پاکستان و عناصر وابسته در کویته، تربت و تمپ
کد خبر :1571114091

10:42 1402/05/20


برچسب ها : ارتش آزادی بخش بلوچ, ارتش پاکستان, ایست و بازرسی, بخش تمپ, پاسگاه ارتش پاکستان, تجزیه طلب, جیئند بلوچ, شهر تربت, گروه های مسلح بلوچ, کویته,

سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه‌ای مسئولیت حملات به نیروهای ارتش پاکستان و عناصر وابسته به آن در مناطق کویته، تربت و تمپ ایالت بلوچستان را بر عهده گرفت.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز| سازمان تجزیه طلب مسلح بلوچ موسوم به ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه‌ای مسئولیت حملات به نیروهای ارتش پاکستان و عناصر وابسته به آن در مناطق کویته، تربت و تمپ ایالت بلوچستان را بر عهده گرفت.

جیئند بلوچ سخنگوی ارتش آزادی بخش بلوچ در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام داشت: فدائیان بلوچ ارتش اشغالگر پاکستان و عناصر وابسته به آن را در چهار حمله جداگانه در کویته، تربت و تمپ هدف قرار دادند که در نتیجه آن دو نظامی دشمن کشته و 11 تن دیگر نیز زخمی شدند همچنین مغازه راه اندازی برای جشن به اصطلاح آزادی پاکستان نیز منهدم گردید.

وی در تشریح جزئیات این حملات افزود: فدائیان بلوچ ما امروز یک غرفه فروش پرچم پاکستان که تحت حمایت‌های ارتش این کشور در خیابان موتی رام شهر کویته راه اندازی شده بود را به وسیله بمب کنترل از راه دور هدف قرار دادند که در نتیجه آن دو تن از عوامل فروش این غرفه در دم به هلاکت رسیده و چهار تن دیگر نیز زخمی شدند، همچنین غرفه مذکور نیز به صورت کامل منهدم گردید.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش دشمن و نهادهای امنیتی پاکستان که برای حفاظت از غرفه‌های فروش پرچم به مناسبت جشن آزادی پاکستان مستقر بودند پس از این انفجار دچار سردرگمی شده و اقدام به تیراندازی بی هدف نمودند، رسانه‌ها نیز همچون گذشته برای پوشش گذاشتن بر این شکست نهادهای امنیتی تلاش کردند.

جیئند بلوچ گفت: فدائیان بلوچ ما همچنین پاسگاه حیدر کرار هنگ 104 ارتش پاکستان واقع در کمربندی غربی شهر کویته در نزدیکی شهرک هزاره را به وسیله نارنجک هدف قرار دادند که منجر به زخمی شدن دو نظامی دشمن شد، نیروهای ارتش اشغالگر پس از این انفجار با تیراندازی یک فرد رهگذر را به قتل رساندند.

وی تصریح کرد: فدائیان ارتش آزادی بخش بلوچ سومین حمله امروز خود را در نزدیکی اوقات مغرب در منطقه ناصرآباد شهر تربت انجام دادند، فدائیان بلوچ ما پس از حمله مسلحانه به مرکز ایست و بازرسی ارتش پاکستان، نیروهای دشمن را به وسیله نارنجک هدف قرار دادند، در این حمله دو نظامی دشمن زخمی شده و خسارت شدیدی نیز به پاسگاه مذکور وارد آمد.

وی گفت: فدائیان بلوچ ما همچنین در یک حمله دیگر خود پاسگاه ارتش اشغالگر پاکستان واقع در منطقه کلاهو از توابع بخش تمپ شهرستان کیچ را به وسیله نارنجک انداز مورد هدف قرار دادند که در نتیجه انفجار نارنجک‌های شلیک شده دست کم سه نظامی دشمن زخمی شدند و خسارات مالی گسترده‌ای به دشمن وارد آمد.

وی در پایان افزود: ارتش آزادی بخش بلوچ مسئولیت این حملات را بر عهده می‌گیرد و بر عزم خود برای تداوم حملات علیه ارتش پاکستان تا زمان خروج کامل آنان از بلوچستان تأکید می‌کند.

ارسال نظر

 
1