خبر فوری

 

 

ریاض: به گزارش راز نیوز | پاکستان و شورای همکاری خلیج فارس (GCC) بر سر توافقنامه تجارت آزاد به توافق رسیدند.

اعلامیه مشترکی در خصوص توافقنامه تجارت آزاد توسط دکتر گوهر اعجاز وزیر تجارت، صنعت و تولید دولت موقت پاکستان و جاسم محمد البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در دور آخر مذاکرات میان دو طرف در ریاض، به امضا رسید.

بر اساس جزئیات، دور نهایی مذاکرات بر سر توافقنامه تجارت آزاد میان پاکستان و شورای همکاری خلیج فارس در ریاض به پایان رسید همچنین این دور از مذاکرات در مورخ 4 تا 6 مهرماه مصادف با 26 تا 28 سپتامبر در مقر شورای همکاری خلیج فارس در ریاض برگزار شد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی، این اولین توافقنامه تجارت آزاد با هر کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از سال 2009 است که نقطه عطفی از نظر همکاری اقتصادی بین طرفین می باشد.

در همین حال، دکتر گوهر اعجاز ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این توافقنامه، بیان کرد: پاکستان روابط بسیار خوبی با همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دارد و این توافقنامه تجارت آزاد منجر به توسعه روابط اقتصادی ما با این کشورها خواهد شد.

به مناسبت پایان مذاکرات در خصوص توافقنامه تجارت آزاد، دکتر گوهر اعجاز و جاسم محمد البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس اعلامیه مشترکی را امضا کردند.

طرفین بر عزم و اراده خود نسبت به اجرای این توافقنامه که منجر به گسترش همکاری اقتصادی و بازگشایی راه های جدیدی در شکوفایی اقتصادی بین دو کشور خواهد شد، تاکید و پافشاری نمودند.

لازم به ذکر است که پس از صدور بیانیه مشترک، هر دو کشور توافقنامه را در سطح اداری تایید خواهند کرد و پس از آن قرارداد به صورت رسمی امضا و این توافقنامه قابل اجرا خواهد شد.

ارسال نظر

 
1