خبر فوری

 
وزیر دفاع پاکستان: مدیریت پناهندگان افغان برای چندین دهه یک داستان موفقیت برای پاکستان است
کد خبر :1568820244

11:18 1402/06/30


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و سازمان ملل متحد, پناهندگان افغان, دولت موقت, وزیر دفاع پاکستان, کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان,

آندریکا راتوات مدیر دفتر منطقه ای کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان UNHCR در آسیا و اقیانوسیه روز چهارشنبه 29 شهریور با انور علی حیدر وزیر دفاع موقت پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| آندریکا راتوات مدیر دفتر منطقه ای کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان UNHCR در آسیا و اقیانوسیه روز چهارشنبه 29 شهریور با انور علی حیدر وزیر دفاع موقت پاکستان دیدار کرد.

وزیر دفاع در این نشست با بیان اینکه پاکستان به همراه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان به همکاری های خود با تمامی شرکای بین المللی خود اهمیت می دهد تا بتوان راه حل پایداری برای پناهجویان افغان جستجو کرد، گفت: ما برای برادران افغان خود به همراه آموزش و درمان، دسترسی به خدمات تجاری را نیز فراهم کرده ایم. نباید وضعیت این پناهجویان نادید گرفته شود، زیرا بحران جدیدی درحال ظهور در سطح بین المللی است. جامعه جهانی باید به کمک های مالی نسبت به کشورهای میزبان ادامه دهد.

وزیر دفاع همچنان گفت که حمایت کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل برای یافتن راه هایی برای ارائه کمک های مالی بیشتر به پناهجویان عودت کننده و تشویق به بازگشت و ادغام مجدد آنها به افغانستان حیاتی است. پاکستان به عنوان یک کشور در حال توسعه و علیرغم چالش های فراوان ، مدیریت آن در مورد پناهندگان افغان در طول دهه ها یک داستان موفقیت آمیز بوده است.

طرفین در خصوص افزایش همکاری های دوجانبه در بخش های متعدد از جمله امنیت و منافع مشترک توافق کردند.

ارسال نظر

 
1